Wij zijn verhuisd naar www.centerparcsinformatie.nl voor alles over Center Parcs! www.centerparcsinformatie.nl

[ Pierre et Vacances-Center Parcs] Villages Nature Paris Informatie & Vragen

Pierre et Vacances-Center Parcs Villages Nature Paris
Reginald40

Re: [ Pierre et Vacances-Center Parcs] Villages Nature Paris Informatie & Vragen

Bericht door Reginald40 » 29 mei 2018 17:17

Center Parcs moet gewoon stoppen met nieuwe parken bijbouwen en andere parken overnemen. Het is meer waard om eerst bestaande parken op gebied kwaliteit te verbeteren anders gaat het alles hard achteruit.

Tom

Re: [ Pierre et Vacances-Center Parcs] Villages Nature Paris Informatie & Vragen

Bericht door Tom » 29 mei 2018 17:52

Martin, je slaat de spijker op zijn kop!

Ik heb de combinatie ook nooit echt begrepen. Als je naar Disneyland wilt, ga je niet naar Center Parcs en andersom ook. Als ik naar CP ga, ga ik voor natuur, rust en het zwembad. Dan ga ik niet voor 100 euro p.p.p.d. naar een druk Disney pretpark. Ik ga graag een dag of 5 naar Disneyland, maar dan ben ik in een totaal anders stemming, dan wanneer ik naar CP ga.

martincp schreef:
29 mei 2018 17:13
Center Parcs Marne la Vallée zou veel logischer zijn.

Het zou me niks verbazen, als ze dat park straks gewoon deze naam gaan geven. Als blijkt dat Villages Nature niet aanslaat, dan wordt het misschien gewoon Center Parcs 7^

kpeer

Bericht door kpeer » 29 mei 2018 19:19

martincp schreef:
29 mei 2018 17:13
Wat ik niet snap: als je naar die regio wilt gaan, dan wil je toch over het algemeen ook naar Disneyland? Waarom zou je dan op zo'n duur park gaan zitten in kleine huisjes / appartementen als je voor hetzelfde geld gewoon in een hotel op of in de buurt van Disney kan zitten inclusief Disneytickets? En als je dan al Disneytickets hebt, is het toch zonde van je tijd om dan in het zwembad van Villages Nature te gaan zwemmen? Kan je beter in de rij bij een Disney attractie gaan staan.

Euhm, een hotelkamer bij Disneyland is wel een stuk kleiner dan een willekeurig appartement of cottage bij Villages Nature. En daarnaast wil niemand 7 dagen naar Disneyland Paris. Zelfs met de huidige prijzen van Villages Nature ben je een stuk goedkoper uit dan een Disneyland-hotel.

Ik denk juist dat de combinatie van vakantiepark en de attracties in de omgeving goed werkt. Ze moeten alleen het serviceniveau op pijl krijgen. Maar da's een beetje Frankrijk-eigen ;)

patrickwijk

Bericht door patrickwijk » 30 mei 2018 22:54

Voor mij is het een fijne combinatie. Ik vind de resorts van Disney veel te prijzig voor de afgetrapte rotzooi die je krijgt.

Vergelijking. Wij willen in een huisje. Met 2 volwassenen en 1 dreumes in 1 hotelkamer is voor mij geen vakantie...
Midweek in november in de afgetrapte Davy crocket huisjes €999 incl toegang
Midweek village nature €352 in een country premium huisje. Dus niet de laagste klasse. Plus 2 Disney abonnementen a €219 maakt een totaal van €790. (Kun je ook nog eens een jaar lang terug wanneer je maar wil)

Voor mij is de keuze dan wel makkelijk...

Wat verder nog valt te vermelden is dat village nature een officieel Disney hotel is geworden. Is nu ook boekjaar via de site van Disney als eigen hotel.

Ik ben het er mee eens dat het park nog wel wat moet groeien. Ben er in november geweest. Het zwembad is voor mij persoonlijk echt wel een toegevoegde waarde. Ik ga niet 5 dagen in Disney lopen. Ik kon wel genieten van de rust op het park. Maar in een een zucht sta je ook zo in Disney of in de mall van Marne la vallee.

Tom

Bericht door Tom » 31 mei 2018 17:39

patrickwijk schreef:
30 mei 2018 22:54
Ik vind de resorts van Disney veel te prijzig voor de afgetrapte rotzooi die je krijgt.

Dan ben je al lang niet meer in Sequoia Lodge of Newport Bay Club geweest 10^
Hotel New York en Disneyland Hotel zijn op dit moment inderdaad te duur voor wat je krijgt, maar die gaan dan ook beide 1,5 jaar dicht voor renovatie.

patrickwijk schreef:
Wat verder nog valt te vermelden is dat village nature een officieel Disney hotel is geworden. Is nu ook boekjaar via de site van Disney als eigen hotel.

Dat is inderdaad nieuw, dat wist ik nog niet, dank je voor de info. Alleen als ik het probeer te boeken, krijg ik 0 resultaten. Daar moeten ze dus nog aan werken.

Vreemd ook, dat het nu dan ineens een "officieel" Disney Hotel is, maar de naam Disney (logischerwijs) nergens te vinden is. Ook gek dat je bij een officieel hotel voor een shuttlebus moet betalen, als je naar de Disneyparken wilt. Voor zover ik het zie, is dit dus óók een noodgreep, om de bezettingsgraad wat op te krikken.

patrickwijk

Bericht door patrickwijk » 31 mei 2018 22:55

patrickwijk schreef:
Ik vind de resorts van Disney veel te prijzig voor de afgetrapte rotzooi die je krijgt.

Tom schreef:
31 mei 2018 17:39
Dan ben je al lang niet meer in Sequoia Lodge of Newport Bay Club geweest 10^
Hotel New York en Disneyland Hotel zijn op dit moment inderdaad te duur voor wat je krijgt, maar die gaan dan ook beide 1,5 jaar dicht voor renovatie.

Ik doelde eigenlijk op de Davy crocket range en niet op de wat duurdere hotels. Sequoia en newport zijn prachtig maar voor mij prijzig en zoals ik al zei een hotelkamer met een klein kind is voor mij geen vakantie.

Hoe je het ook wend of keert de huisjes zijn prachtig op village nature. Een betere connectie met Disney is inderdaad zeer wenselijk. Overigens heeft Davy crocket ook geen directe shuttle met het park volgens mij. Daar krijg je parkeerkaarten.

Tom

Bericht door Tom » 01 jun 2018 13:13

patrickwijk schreef:
31 mei 2018 22:55
Overigens heeft Davy crocket ook geen directe shuttle met het park volgens mij.

Klopt, dat was in 1992 wel zo, maar dat is om de een of andere reden afgeschaft.

Ik ben benieuwd hoe ze Villages Nature vorm gaan geven in het geheel. Wordt het een "echt" Disney hotel, dan moeten ze ook de naam Disney eraan verbinden en dat gaat denk ik niet gebeuren. Spannend waar deze ontwikkelingen eindigen.

mooncats

Bericht door mooncats » 10 jun 2018 21:47

Ik ben nieuw op het forum. Wij hebben een week geboekt voor Villages Nature Paris van 18/06 tot 25/06. We hadden een 12 pers vip cocoon geboekt. Met cottage nummer 5930.
Weet iemand of dit huisje al gebouwd is?

Nu zijn we plots omgeboekt naar 2 cottages van 6 personen. Zonder dat we verwittigd zijn, zonder dat we een reden weten. Heb al proberen te bellen en we worden overal van kastje naar de deur gestuurd, niemand helpt ons.

We zijn erg teleurgesteld. We komen al 30 jaar naar center parcs en we hebben die nog nooit meegemaakt.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 11 jun 2018 11:30

Hoi mooncats,

Heel vervelend dat uw boeking plotseling, zonder opgaaf rede en verwittiging, is gewijzigd.

Ik weet niet of 12 persoons Cocoon VIP cottagenr.5930 al gebouwd is, maar aangezien dit nr. wel
is geboekt door u zou de rede van de omboeking kunnen zijn dat de cottage niet op tijd klaar is.
Het kan ook zijn dat er werkzaamheden aan de cottage moeten worden uitgevoerd in de periode
dat u er op vakantie bent.

Ik heb hierover contact gehad met Villages Nature, maar ook zij weten niet of de cottage al
gebouwd is of dat de cottage (tijdelijk) uit de verhuur is gehaald. Ze hebben toegezegd om
dit uit te zoeken en mij hierover terug te bellen.
Keep calm and go to Center Parcs 7^ .

mooncats

Bericht door mooncats » 11 jun 2018 14:46

We zijn nog steeds niet geholpen. Zo onvriendelijke klantendiensten. Ik vind dit echt niet kunnen. We komen al meer dan 30 jaar naar Center Parcs en we zijn zwaar teleurgesteld. Had ik dit eerder geweten, dan had ik Villages Nature nooit geboekt.

kpeer

Bericht door kpeer » 11 jun 2018 14:49

mooncats schreef:
11 jun 2018 14:46
We zijn nog steeds niet geholpen. Zo onvriendelijke klantendiensten. Ik vind dit echt niet kunnen. We komen al meer dan 30 jaar naar Center Parcs en we zijn zwaar teleurgesteld. Had ik eerder op dit forum terecht gekomen, dan had ik Villages Nature nooit geboekt.

Ik had vorig jaar hetzelfde (maar toen was het park nog maar nét open). Na heel veel telefoontjes en heel veel boos worden kon alles geannuleerd worden en heb ik met wat extra korting een nieuwe boeking gedaan bij een ander CP-park. Verschrikkelijke service bij CenterParcs in ieder geval. Het ergste is nog wel dat we omgeboekt waren zonder tegenbericht. Dus als ik zelf niet even voor vertrek had gekeken (we kwamen er 2 dagen voor vertrek achter) dan hadden we daar met 4 personen bij de balie gestaan en hadden we een 2-persoons appartement gekregen.

mooncats

Bericht door mooncats » 11 jun 2018 17:27

Wij zijn er ook toevallig zelf achter gekomen. We wilden nog activiteiten reserveren toen ik zag dat onze reservatie gewijzigd was. Dus center parcs heeft ons ook niet op de hoogte gebracht. Geen telefoon, geen mail, niets. We zijn echt zwaar teleurgesteld. Al de hele dag proberen we iemand te bereiken, maar niemand helpt ons. Soms meer dan 30 min in de wacht en dan krijg je te horen dat ook zij niet verantwoordelijk zijn en niets kunnen doen. Soms gaan ze je doorverbinden en wordt de connectie gewoon verbroken.

Via welk telefoonnummer zijn jullie uiteindelijk tot een oplossing gekomen?

Tom

Bericht door Tom » 11 jun 2018 18:21

Nou zeg, als je met 0800-0311 belt (Friends lijn), krijg je misschien wel iemand aan de lijn?
Je boekt toch gewoon bij Center Parcs, dan is Center Parcs toch ook verantwoordelijk hiervoor?!

Dit moeten ze je toch zo kosteloos kunnen annuleren.

Wat een vreemde gang van zaken!!!

van_woerkum

Bericht door van_woerkum » 11 jun 2018 21:27

Zeer slechte klantenservice van Centerparcs. Wij waren een tas vergeten bij Centerparcs Village Nature. Direct bij thuiskomst telefonisch contact gehad met Vinnie of Vinny van de receptie van Village Nature. De tas was gevonden in ons huisje. Wij moesten onze creditcard en adres gegevens opsturen en de tas zou worden opgestuurd. Inmiddels 3,5 week verder, en nog steeds onze tas niet terug. De klantenservice reageert niet meer op onze emails en telefoontjes. Ook Centerparcs Nederland doet niets voor ons. Zeer slechte klantenservice van Centerparcs en wij boeken nooit meer.

Tom

Bericht door Tom » 11 jun 2018 21:39

Ik dacht toch echt dat ze de opstart problemen een beetje de baas waren, maar als ik dit zo lees, is het nog steeds één groot zooitje?!

Geen wonder dat dat park ook niet vol ligt, als het allemaal zo gaat. Ik ben er zelf nog niet geweest, ben het ook niet van plan op korte termijn en dit soort verhalen bevestigt me daar alleen maar in.

Reginald40

Bericht door Reginald40 » 12 jun 2018 08:28

Als ik op Zoover beoordelingen lees, weet ik al voldoende hoe de staat van dit Park is. Ik laat mooi links liggen en ga liever gewone CP parken in Nederland voor minder geld.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 12 jun 2018 10:02

@mooncats,

Na een aantal telefoontjes van mijn kant is mij nu verteld dat de cottage wel is gebouwd.
De rede voor jullie omboeking kunnen en mogen ze me (uiteraard) niet geven (privacy).

De enige verklaring die ik zou kunnen geven is dat er iets is met de cottage waardoor ze
hem uit de verhuur hebben gehaald.

Helaas kan ik niet meer voor je doen, want wij zijn niet van Center Parcs, maar een ervaringen
en nieuws site óver Center Parcs.

Ik hoop, ondanks de vervelende start naar jullie vakantie toe, dat het verblijf op Villages
Nature positief zal zijn!

Laat je nog even weten hoe jullie vakantie was?
Keep calm and go to Center Parcs 7^ .

Ona1991

Bericht door Ona1991 » 13 jun 2018 23:09

Sorry hoor, maar zoover en tripadvisor reviews dat is dacht ik toch wel algemeen geweten dat deze best met een korreltje (of met het hele vat) zout genomen kunnen worden... Ga de reviews voor parken zoals Erperheide, Eemhof, Meerdal, Vossemeren, Kempervennen etc. eens na, die zijn ook niet allemaal even lovend. Desondanks heb ik in al die jaren Centerparcs nog maar 1 negatieve ervaringen gehad met een smerig huisje en klantendienst wiens neus bloedde op het moment, en achteraf na klacht indienen is dit netjes rechtgezet geweest door middel van een nette korting aangeboden op ons volgende verblijf (wat overigens picco bello in orde was).
Het kan altijd en overal eens tegenvallen. De cottage is wat minder net of heeft niet zo'n frisse geur, de broodjes bij de bakker zijn een keer te hard of te licht gebakken of misschien niet voldoende voorradig, het zwembad heeft eens wat defecten en moet wat glijbanen dicht gooien, ... Allemaal geen fijne zaken, maar dat kan overal gebeuren, al ga je bij het zogenaamd beste vakantiepark of hotel van heel de wereld.
Wij hebben een weekboeking staan voor November en kijken hier nog steeds enorm naar uit. Als Disney én Centerparcs fan is dit voor ons echt ideaal. Ik vind het jammer dat het geen Centerparcs original concept geworden is, maar ik ben allang blij met een soortgelijke verblijfmogelijkheid.
Over de kwaliteit kan ik nog niet oordelen, al zal ik zeker een uitgebreide review posten eens terug, maar ik vind nu ook niet dat het nodig is om er zó negatief over te doen, zeker dan van mensen uit die er überhaupt nog niet eens geweest zijn. 11^
Ja het is een Frans park, met de Franse slag. Dat is anders dan in NL parken. Het is een park in opbouw, dus ja omboekingen zijn mogelijk. Leuk? Nee, uiteraard niet. Maar ik vraag me dan af hoe je zou reageren mocht je ter plekke in een bouwwerf terecht komen. Daar ben je dan toch niet beter mee lijkt me? Het feit dat hier geen communicatie rond geweest is, valt alleen maar te betreuren en geef ik je 200% gelijk in dat dat NIET, maar dan ook NIET kan dat daar geen mailtje of telefoontje aan te pas gekomen is spontaan van CP uit. Maar ik vermoed dat ze je wel met een reden omgeboekt hebben, dus ik zou zeggen probeer het vooral de vakantie niet te laten verpesten. Het is en blijft tenslotte vakantie en een cottagenummer gaat die niet maken of breken. Vooral genieten van de voorpret, al hoop ik wel dat er iets van compensatie voor je geboden zal worden aangezien je vermoedelijk wel een voorkeursligging aangegeven (en betaald?) hebt die nu niet geboden kan worden.

Om overigens Davey crocket afgetrapte zooi te noemen vind ik wat kort door de bocht. Ook niet echt vergelijkbaar, een camping met stacaravans en een deluxe 4-sterren vakantiepark met huisjes en appartementen... De hotels zijn in elk geval heel goed en mooi, ook allemaal recent gerenoveerd m.u.z van hotel New York en Disneyland Hotel die nog aan de beurt moeten komen. Wij hebben ze allemaal al meermaals gehad m.u.z van het Disneyland Hotel en hebben nog nooit te klagen gehad. Dat gezegd zijnde denk ik wel dat Villages Nature een doelgroep aanspreekt. Niet iedereen zit graag op hotel en zeker voor mensen die op zoek zijn naar een langere dichtbij vakantie om Disney, Parijs en omgeving te combineren is dit een schot in de roos.

Alle respect voor ieder zijn mening, maar het glas mag toch ook wel eens halfvol zijn, niet waar? Ik wacht met mijn oordeel in elk geval tot ik er verbleven heb.

kpeer

Bericht door kpeer » 14 jun 2018 06:00

Ona1991 schreef:
13 jun 2018 23:09
Alle respect voor ieder zijn mening, maar het glas mag toch ook wel eens halfvol zijn, niet waar? Ik wacht met mijn oordeel in elk geval tot ik er verbleven heb.

Eens! Dat is ook de reden waarom wij in september weer geboekt hebben voor een tweede poging.

... maar het is erg moeilijk om een glas halfvol te zien als je boeking twee dagen voor vertrek geannuleerd wordt zonder bericht en zonder compensatie. Dat is bijzonder klantonvriendelijk. En wat ik hier ook regelmatig terug hoor komen is alsof CenterParcs dan ook hun handen er vanaf trekt. Zo van: het is niet onze schuld. Maar het is wel hun park. Erg frustrerend 21^

Reginald40

Bericht door Reginald40 » 14 jun 2018 08:46

Als Center Parcs zo met hun gasten omgaat dan gaan het niet goed hoor, mensen zullen dan naar Landal gaan of zo.

Pipo

Bericht door Pipo » 14 jun 2018 09:25

Gisteren is er een tweet geplaatst door de Disney fan community Ed92 over een eventuele rebranding van Village Nature.

Misschien het concept te onduidelijk? En wil P en V het verkopen aan Disney? Als ik naar Disney wil ga ik ook liever naar hun eigen hotels om helemaal in de disneysfeer onder te duiken en niet naar een partner hotel. Dat is het net niet voor mij. Dus misschien neemt Disney de boel over en dan meer met hun figuren daar laten rond lopen? Ben benieuwd.

martincp

Bericht door martincp » 14 jun 2018 17:53

Interessant om op twitter de reacties hierop te lezen. Die mogelijke naamsverandering gaat niet voor een veel hogere bezettingsgraad zorgen als ze het prijsniveau niet laten dalen. Wel positief dat aan oplossingen wordt gewerkt.

Plaats reactie