Wij zijn verhuisd naar www.centerparcsinformatie.nl voor alles over Center Parcs! www.centerparcsinformatie.nl

[Center Parcs Les Trois Forêts] Informatie & Vragen

Le Bois Francs, Les Hauts de Bruyères, Le Lac d'Ailette, Les Trois Forêts, Le Bois aux Daims
PMLonCP

Re: [Center Parcs Les Trois Forêts] Informatie & Vragen

Bericht door PMLonCP » 03 mar 2018 08:50

Helaas waren wij er ook toen er geen televisie en internet was....waren een week met z'n achten in een 8 persoons exclusive huisje en hebben €80,- aan bonnen gekregen. Maar of dat het ongemak van geen internet nu op heeft gelost....
De PlayStation kon moeiteloos aangesloten worden, maar ja, vervolgens heb je internet nodig om het spel te spelen wat graag gespeeld werd en om Netflix te kijken....
De tv schermpjes uit de auto hebben overuren gedraaid voor de jongste van 5 😁

Het park vonden we mooi. We zaten in 2104 en het uitzicht was prachtig! (dat rijtje had samen met het rijtje aan de buitenrand, een rij lager, denk echt het mooiste uitzicht)
De Forest Lodge vonden we wat kaal aandoen. Niet gezellig genoeg om wat te eten. Maar de speeltuin was voor die van 5 leuk.
ZE place is vooral leuk voor de wat oudere kinderen. Veel is voor kinderen vanaf 6 jaar.
De speeltuin bij het pannenkoekenhuis was ook leuk. Klimmen, klauteren, glijden en met ballen schieten.
In het centrum veel verschillende restaurantjes. Voor ieder wat wils. Ook een supermarktje met een divers aanbod.
Het zwembad vonden we wat tegenvallen. Vooral doordat veel glijbanen voor kinderen vanaf 8 jaar zijn. De wildwaterbaan was te wild. Misschien doordat we hadden gehoord dat het zwembad zo groot was dat we er meer van hadden verwacht. Meestal zwemmen we iedere dag. Nu maar 2x geweest. Het zag er trouwens wel mooi uit!

Wij hadden zo'n e-Car. Dat was echt wel nodig. Gelukkig met een 'tentje' er omheen. Het was koud!!!! Overdag rond de -6°C en een oosten wind van 5.
Ik begrijp dat je deze irritant kunt vinden. Maar sommige moeten gewoon wat rustiger rijden en gewoon even wachten totdat de mensen aan de kant gaan lopen. Niks aan de hand.

Het huisje was erg mooi! Ruime slaapkamers en woonkamer. Veel opbergruimte voor meegenomen spullen. Fijne badkamers!
Wel even letten op de koppeling van sommige stroomvoorzieningen. Wil je in de sauna, dan moet het licht aanstaan. Wil je de bbq gebruiken dan moet de buitenverlichting aan staan. Ach, daar kom je vanzelf achter.

Het supermarktje in het dorp op 5/10 minuten rijden heeft ook genoeg keuze en is wat goedkoper.

Groetjes

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 04 mar 2018 14:46

Hoi PMLonCP,

Dank je wel voor je review!

Hadden jullie de hele week geen internet en televisie?
Keep calm and go to Center Parcs 7^ .

PMLonCP

Bericht door PMLonCP » 07 mar 2018 10:21

Hoi Mariëtte,

Wij hebben de hele week geen tv gehad. De eerste 2 dagen hebben we gebrekkig internet gehad en daarna denk alles bij elkaar een half uur 'werkend' internet...

Jean-Marie

Bericht door Jean-Marie » 24 apr 2018 13:00

Beste mensen van Center Parcs.
Wij gaan reeds meer dan 30 jaar naar CP, meestal 2 of meer keer per jaar en hebben de meeste parken al bezocht.
Aangezien wij nu met 13 zijn in de familie is de keuze beperkter geworden om in één bungalow te kunnen logeren. Na iedere trip vullen we meestal het enqueteformulier in waarbij jullie naar onze ervaringen polsen. Over het algemeen zijn wij steeds tevreden geweest over de locatie, de bungalow en het verblijf in het algemeen.
Als er al eens iets minder was hebben we dat via de enquete meegedeeld en ik vroeg dan ook om mij hierover zelf terug te informeren. Nooit kreeg ik enige reactie terug. Derhalve zal ik de enquete deze keer niet invullen.
Ik was van plan om voor ons verblijf op Les Trois Forets te telefoneren met mr. Bagriot, Général Manager, die mij verzocht om mijn bevindingen mee te delen via mail als antwoord op de enquete. Als ik inbel op het nummer van Les Trois Forets 0033 354 460000 kan ik echter geen verbinding maken. Jammer want ik had graag persoonlijk mijn mening kunnen meedelen. Dan heb ik mij maar geregistreerd op dit forum en kan ik mijn ervaringen hier plaatsen.

Sedert ons laatste bezoek (4 jaar geleden) aan Les Trois Forets valt het op dat het park er minder verzorgd uit ziet. Ondermeer de ramen van de restaurants zien er smerig uit en de vuilniszakken van het buffetrestaurant staan aan de draaideur bij de inkom van de dome mooi in het zicht van de bezoekers uitgestald.

De bungalow zelf:
- frigo werkt maar matig, ijsblokjes kunnen niet aangemaakt worden (is normaal zegt de poetsvrouw, de motor hiervoor is bijna overal kapot)
- de vaatwas valt na 20 minuten telkens uit dus moeten we heropstarten voor volgende periode. Een vaat afwerken tijdens een afwezigheid is dus niet mogelijk. Van de onderste lade zijn de wieltjes kapot waardoor het laden en lossen van de vaat een karwei wordt.
- Het terras is erbarmelijk. Groen mos en modder zijn ons deel. Dan hebben we maar zelf het terras schoongemaakt met borstel en water want begin april hadden we prima weer.
- Een van de tafels op het terras stond allicht al maanden tegen een muur geplaatst. Deze tafel lag vol met bladeren, vuil allerhande, en dergelijke. Ook deze hebben we zelf terug schoongemaakt zodat we in het zonnetje toch eens buiten konden tafelen.
- Er ontbrak diverse meubilair en zetels, op het terras waren 3 erbarmelijke en verschillende ligstoelen. In de living ontbraken ook stoelen aan tafel.
- De schoonmaak was weinig professioneel gedaan en stofwebben waren overal aanwezig.
- In de tuin was er een put (afwatering) van zowt 50/50 cm opengelaten. Er lag geen deksel op waardoor kleine kinderen zomaar in deze put konden sukkelen.

Het centrum:
- Het grill-restaurant bleek de vrijdagavond gesloten. Dan zouden we wel de zaterdag gaan. Reservatie voor zaterdag was niet mogelijk maar volgens de betrokkenen ook niet nodig. Wie eerst komt heeft dus plaats en wordt bediend.
- we gingen dus om deze reden op vrijdag eten bij het Italiaans restaurant. We hadden op voorhand de menu's bepaald aangezien het kiezen met 7 kleine kinderen anders te lang zou duren. Wat bleek... om 18 uur (openingsuur) was er géén spaghetti meer??? begrijpe wie kan. Toen ik hen er op wees dat er toch nog een winkel vlakbij was... en men desnoods daar spaghetti kon kopen... bleek dit niet te kunnen.
Dan maar nieuwe menukeuzes gedaan. Ik moet wel zeggen dat de pizza's heerlijk waren.
- de zaterdagavond dan maar terug naar het grill-restaurant. Bleek dat er geen plaats was voor een groep van 13 personen. Dit alhoewel er nog 2 grote tafels gedekt stonden en niet benomen. En aangezien er niet kon en mocht gereserveerd worden - had men ons eerder gezegd - konden wij die dan toch innemen??? Neen, geen sprake van, die waren... gereserveerd??? De discussie die wij hierover voerden werd door meerdere bezoeker herhaald. Aangezien men niet kon reserveren, konden de tafels toch ingenomen worden. Dit bleek om een of andere reden dan toch niet mogelijk. Dan maar naar het buffetrestaurant.
Ons werd voorgesteld om zondagmiddag naar de Grill te gaan, want 's avonds wat het terug gesloten.
We hebben in de bungalow gedineerd op zondag.

Gelukkig waren er toch een paar dagen met zeer mooi weer.
Graag enige reactie.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 24 apr 2018 16:54

Hoi Jean-Marie,

Fijn om te lezen dat u ons forum heeft gevonden! Center Parcs vakantie-ervaringen zijn
altijd welkom, daar is ons forum ook voor!

Ik vermeld er wel gelijk even bij dat wij een fansite zijn van Center Parcs en wij op
geen enkele wijze invloed hebben op wat dan ook bij Center Parcs.

Jammer dat jullie vakantie op Les Trois Forêts niet aan de verwachtingen heeft voldaan.
Een schoon huisje en terras zou toch wel vanzelfsprekend moeten zijn, helaas in u geval
niet en ook de horeca heeft, zo te lezen, niet erg hun best gedaan.

Gelukkig hadden jullie wel mooi weer!

Voor zover ik weet wordt het enquêteformulier nooit gelezen, die gaat rechtstreeks de
computer in. Als ik hem heb ingevuld krijg ik binnen enkele minuten al een mail terug.
Ik kan me niet voorstellen dat een echt mens dit doet. Een opmerking schrijven op het
enquêteformulier heeft geen zin want die worden niet gelezen. Zelf heb ik vroeger vaak
een opmerking geplaatst, maar ook daar is nooit iets mee gedaan.

Jammer dat u geen telefonische verbinding kan krijgen met het park.

Als u graag in contact wilt komen met Center Parcs zelf om u ervaringen aan hun voor
te leggen dan kan ik u een e-mail adres geven. Zij kunnen u dan van een inhoudelijke
reactie voorzien. het kan soms wel een tijdje duren voordat u een antwoord krijgt.

Jean-Marie

Bericht door Jean-Marie » 26 apr 2018 09:34

Beste Mariëtte

Dank voor je reply.
Stuur me inderdaad maar eens het e-mail adres, ik zie dan wel of ik nog eens reageer.
Telefonisch geraakte ik tot op vandaag echt niet binnen op het park.

Wij zelf en mijn kinderen en kleinkinderen zijn ook grote fans van CP.
Zo gaan wij in juli terug, en al voor de 5-de keer, naar Bois aux Daims.
Wij zijn die-hards en hadden echt beter verwacht op Les Trois Forets, waar we ondertussen ook al 5 keer zijn geweest.

Groeten,
Jean-Marie.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 26 apr 2018 20:16

Hoi Jean-Marie,

Alvast een fijne vakantie toegewenst op Les Bois aux Daims!

Jean-Marie schreef:
26 apr 2018 09:34
Beste Mariëtte
Stuur me inderdaad maar eens het e-mail adres, ik zie dan wel of ik nog eens reageer.

Ik zal je het e-mail adres even toesturen.

lefa

Bericht door lefa » 25 mei 2018 17:17

goedemiddag,
net dit park geboekt voor de zomervakantie
wij hebben een 6 persoons premium huisje genomen huis 241 iemand ervaring met dit huisje? ik vroeg mij eigen ook af welke vriezer erin dit huisje zit.
een vriesvakje of echt een vriezertje?
groetjes lefa

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 25 mei 2018 22:10

Hoi lefa,

Er zit een diepvriesvakje in de koelkast.

Klopt het dat nr.241 een aangepaste cottage is met een eigen parkeerplaats?

Afbeelding

lefa

Bericht door lefa » 27 mei 2018 15:34

hoi hoi, dank voor de informatie
huisje 241 is idd een aangepast huisje maar wij zijn inmiddels verhuisd naar huisje 154 ook aangepast met eigen parkeerplaats.
mijn man heeft het even nagevraagd en het huisje is 'breder' en de eigen parkeerplaats mag je niet gebruiken omdat je niet in bezit bent van invalidekaart (maar dat is logisch)
wij hebben ook een e-car gehuurd dus deze kan dan op de parkeerplaats staan.
ben heel benieuwd naar dit park.als ik zo naar de aanleg kijk en foto's hebt het voor mij gevoel heel veel weg van village nature (inmiddels al 2x geweest en wat een top park is dat zeg!) voor de periode dat wij nu gaan was helaas dit park ver boven ons budget.
maar goed wij kijken ook uit naar dit park!

Plaats reactie