Dit is het archief van het Center Parcs Ervaringen Forum.

Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.

Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen.

www.centerparcsinformatie.nl

[Center Parcs] Vraag & Antwoord

Voor alle Vragen & Antwoorden over Center Parcs.
verena

Re: [Center Parcs] Vraag & Antwoord

Bericht door verena »

Hallo iedereen
eerst en vooral beste wensen voor 2016 maak er een mooi jaar van met vele betaalbare centerparcs momenten ;)
wij zijn er weer met een vraagje
wij gaan eind feb naar erperheide en hebben daar onze 5 p cottage nu zouden wij als het kan na onze week vr tot vr het weekend erna nog bijboeken op het park echter is onze cottage al weg en moeten we eruit op vrijdag en zal het een ander nr worden nu zouden wij mogelijk lakens en handdoeken bijnemen in de vr tot vr en kan je deze dan gewoon meenemen naar de nieuwe cottage ? en hoelaat kan je dan in je nieuwe cottage ?

alvast bedankt voor de hulp
meest ervaring met erperheide :)
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Pauline schreef:Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen hoe het nou precies zit met het autovrij zijn van de Huttenheugte. Ik heb verschillende verhalen gehoord en begrijp niet goed meer hoe het nou precies zit. Iemand had me verteld dat je bij je huisje mag parkeren, maar niet bij het centrum kan komen. Maar op de plattegrond lijkt het of er rondom het hele park parkeerplaatsen zijn en een centrale parkeerplaats. Ik neem aan dat ze niet al die parkeerplaatsen maken als toch iedereen bij het huisje staat, dus dat wekt bij mij weer de indruk dat het wel autovrij is. We gaan er volgende week voor het eerst heen en zou het toch wel prettig vinden als we een beetje een idee hebben van wat de regels nou zijn.
Hoi Pauline,

De Huttenheugte is geen autovrij park. Vroeger kon je zelfs met de auto tot bij de Market Dome en Aqua Mundo komen met
de auto. Dit kan sinds half 2014 niet meer. De ring rondom het parkcentrum is nu wel autovrij gemaakt. Er zijn slagbomen
geplaatst bij zone 7 en volgens mij ook bij zone 1.Verder kun je gewoon met je auto over het park rijden.

Je kunt je auto nog steeds bij de parkeerhavens bij de cottages neerzetten of op een centrale parkeerplaats. Als je een cottage
hebt ver van het parkcentrum dan kun je je auto bv. bij de parkeerplaats bij zone 1 parkeren dan is het niet zover meer lopen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken.

Fijne vakantie!

Slagboom bij zone 7

Afbeelding

Afbeelding
Keep calm and go to Center Parcs 7^ .
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

verena schreef:Hallo iedereen
eerst en vooral beste wensen voor 2016 maak er een mooi jaar van met vele betaalbare centerparcs momenten ;)
wij zijn er weer met een vraagje
wij gaan eind feb naar erperheide en hebben daar onze 5 p cottage nu zouden wij als het kan na onze week vr tot vr het weekend erna nog bijboeken op het park echter is onze cottage al weg en moeten we eruit op vrijdag en zal het een ander nr worden nu zouden wij mogelijk lakens en handdoeken bijnemen in de vr tot vr en kan je deze dan gewoon meenemen naar de nieuwe cottage ? en hoelaat kan je dan in je nieuwe cottage ?

alvast bedankt voor de hulp
Hoi Verena,

Ook de beste wensen met heel veel mooie Center Parcs vakanties!

Wij hebben dit ook ooit eens gehad. We hebben toen gebeld met Center Parcs en toen mochten we al om 12.00 uur
in de andere cottage. Eerder kon niet want dan zou het niet goed lopen met de schoonmaak. We zouden dan 2 uur
"dakloos" zijn. ( uitchecken om 10.00 uur en inchecken om 12.00 uur). Ook dat heeft Center Parcs toen top voor ons
geregeld. We mochten uitchecken om 12.00 uur en gelijk door naar de andere cottage.

Wij hadden toen een premium cottage met toen nog handdoeken erbij dus we kregen gelijk nieuwe handdoeken
en lakens in de volgende cottage. Of je de handdoeken en lakens me kunt nemen naar de volgende cottage weet
ik niet.

Ik denk dat je het beste even kunt bellen naar Center Parcs om het een en ander door te spreken en vast te laten
leggen.

Laat je het nog even weten of het gelukt is en of je de handdoeken en lakens me mag nemen naar de volgende
cottage?

Alvast veel plezier!
verena

Bericht door verena »

hoi mariette
ik ga het eerst bekijken of ik mijn eigen lakens en handdoeken kan meenemen in onze auto ( is verkleind dan onze vorige en even zoeken)
moest het zijn dat ik de lakens bestel dat zal waarschijnlijk de vrijdag van aankomst zijn dan laat ik de hele verloop na ons verblijf hier zeker en vast weten
alvast bedankt voor de info
Pauline

Bericht door Pauline »

Mariette schreef:
Pauline schreef:Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen hoe het nou precies zit met het autovrij zijn van de Huttenheugte. Ik heb verschillende verhalen gehoord en begrijp niet goed meer hoe het nou precies zit. Iemand had me verteld dat je bij je huisje mag parkeren, maar niet bij het centrum kan komen. Maar op de plattegrond lijkt het of er rondom het hele park parkeerplaatsen zijn en een centrale parkeerplaats. Ik neem aan dat ze niet al die parkeerplaatsen maken als toch iedereen bij het huisje staat, dus dat wekt bij mij weer de indruk dat het wel autovrij is. We gaan er volgende week voor het eerst heen en zou het toch wel prettig vinden als we een beetje een idee hebben van wat de regels nou zijn.
Hoi Pauline,

De Huttenheugte is geen autovrij park. Vroeger kon je zelfs met de auto tot bij de Market Dome en Aqua Mundo komen met
de auto. Dit kan sinds half 2014 niet meer. De ring rondom het parkcentrum is nu wel autovrij gemaakt. Er zijn slagbomen
geplaatst bij zone 7 en volgens mij ook bij zone 1.Verder kun je gewoon met je auto over het park rijden.

Je kunt je auto nog steeds bij de parkeerhavens bij de cottages neerzetten of op een centrale parkeerplaats. Als je een cottage
hebt ver van het parkcentrum dan kun je je auto bv. bij de parkeerplaats bij zone 1 parkeren dan is het niet zover meer lopen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken.

Fijne vakantie!

Slagboom bij zone 7

Afbeelding

Afbeelding
Bedankt voor de informatie Mari
KV: 04-'87 / 02-'88 / 07-'92 / 03-'02 / 05-'08 VM: 06-'15 BS: 09-'15
HB: 08-'90 / 07-'97 / 07-'98 / 06-'09 / 03-'13 EP: 06-'89 / 07-'91 BT: 09-'16
EH: 08-'95 / 12-'02 of '03 / 05-'14 MD: 11-'99 / 12-'14 HH: 01-'16 / 06-'16
Liloe

Bericht door Liloe »

Beste Cpexperten :)

Jullie advies gevraagd voor ons midweekje uit (maart - vlak voor paasvakantie)

We twijfelen tss een 3 Nederlandse cp, Het Meerdal, De Huttenheugte en De Kempervennen
Ons opzet is leuke dingen doen (naast het zwemmen) overdag met ons zoontje van dan anderhalf, en 's avonds met ons tweetjes ontspannen.
Sowieso gaan we een 4p VIP huisje nemen.

Wat en waar heeft voor ons kleintje het meeste meerwaarde? Plopsa Coevorden, Baluba, Adventure Island, leuker kinderbad in AM, extra babyservice, of nog iets anders...?
Mama en papa zouden het allerliefst een Finse sauna en bubbelbad kunnen gebruiken, maar dat is ondergeschikt aan de wensen voor ons kleine meneertje ;)

Kan iemand helpen?
Dankjedankjewel!
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Welkom Liloe!

De Kempervennen heeft het leukste kinderbad vind ik persoonlijk. Het is een groot park waarbij
de loopafstanden behoorlijk kunnen zijn als je een huisje wat verder weg hebt van het parkcentrum.
De kinderboerderij is erg leuk met vlakbij een strandje. De 4 persoons VIP cottages hebben niet allemaal
een Finse sauna. Nrs 394,397 en 398 hebben (volgens mijn laatste informatie) een infrarood sauna.
De rest heeft een Finse sauna. Met bubbelbad.
Dit park heeft geenn Baby Servicespakket.

Het Meerdal is een wat kleiner park waarbij de loopafstanden niet zo groot zijn. De Market Dome vind
ik
Liloe

Bericht door Liloe »

Wow, bedankt, wat vriendelijk! Zoveel uitleg had ik echt niet verwacht ;)

Ik denk dat we toch richting Huttenheugte gaan, die infraroodsauna nemen we er wel bij. :-) (staat het type sauna eigenlijk in verband met het al dan niet gerenoveerd zijn van de betreffende cottage?)

Dat babyservice pakket is wel wat verwarrend. Wij hebben absoluut een bedje en kinderstoel nodig, waarvan ik dacht dat dat standaard aanwezig was, maar nu lijkt dit toch apart geboekt te moeten worden of zie ik dat verkeerd?

Als we een fietsarrangement willen nemen, boeken we dit best vooraf bij, of pas bij aankomst met de Activiteitenvouchers die cadeau worden gegeven?

Nogmaals dankjewel! :)
verena

Bericht door verena »

beste lilou
ik denk dat een babybedje en kinderstoel er normaal standaart staan ik heb alleen ervaring met comfort cottages van 4 en 5 pers
veel plezier en goede vakantie alvast
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Liloe,

Een babybedje en een kinderstoel zijn inderdaad sowieso standaard in de cottages vanaf 4 personen aanwezig.

Het Baby Services pakket is een extra services die je gratis bij kunt boeken. Dit pakket bestaat uit een
verschoningskussen, baby-box, schommelstoel, babybad, nachtlamp, buggy, speelgoed en loopfiets.
Je mag maximaal 4 producten lenen per boeking.

Advies:
Boek deze service voor aankomst op het park.

Baby Service: Box en wipstoeltje in een cottage van
De Huttenheugte.

Afbeelding

Je kunt vooraf een fietsarrangement boeken. Je kunt ook een fiets "betalen"
met 2 vouchers van het Activiteitencadeau. Dit is geldig voor een weekend of midweek.

Ik denk niet dat het type sauna in verband staat met het gerenoveerd zijn van een cottage.
Sommige gerenoveerde cottages hebben wel een Finse sauna en sommige weer niet.

Ik heb veel 4 persoons VIP cottages op De Huttenheugte op de foto staan. De meeste van
het terras en het uitzicht. Ik heb ook een 4 persoons VIP (nr.358)op De Huttenheugte van
binnen op de foto staan. Die kun je HIER bekijken.

Bron foto met box en wipstoeltje: Harry Bakker
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Hallo Liloe,

Ik zie dat je een Nederlands park zoekt, maar heb je gedacht aan Erperheide, net over de grens in Belgie? Ik vind dat park, naast het Meerdal, het allerleukste park. In het Meerdal is de Baluba namelijk voor jouw kleintje nog te moeilijk. De Baluba in Erperheide is veel groter en heeft een peutergedeelte voor jouw mannetje. Kinderbad is ook leuk en de sfeer op het park ook. Ik weet alleen niet of er huisjes zijn met sauna, maar dan kan Mariette ongetwijfeld meer over vertellen!
Joojoo

Bericht door Joojoo »

Hallo!
Volgende week gaan we naar de huttenheugte. Graag willen we 1 dag eerder aankomen maar dan voor de prijs die je betaald als je nacht wil verlengen. Vaak is dat 49 euro? Iemand hier ervaring mee?

Weet iemand ook de prijzen van de cyclecenter? Graag wil ik de prijzen weten van een bolderkar en familiefiets.
Dit zijn nou net de dingen die niet op de site staan.

Aangezien ik na heel lang wachten iemand heb gesproken van cp en alleen maar onduidelijke antwoorden kreeg vraag ik het hier even! :-) alvast bedankt!
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Welkom Joojoo,

Allereerst een hele fijne vakantie op De Huttenheugte toegewenst!

Ik zie die folder vaak in de cottage liggen dat je je verblijf voordelig kan verlengen.
Dan kan je naar de receptie of Info Desk lopen en het regelen. Dat ligt voor jou anders,
je wilt een dag eerder aankomen. Mijn advies is om rechtstreeks te bellen naar
Reserveringen Info Desk De Huttenheugte. Telefoonnr. +31(0)524594546.

Laat je nog even weten of het gelukt is om een dag eerder te boeken?

Prijslijst Cycle Center juli 2015.
Afbeelding

Afbeelding
Joojoo

Bericht door Joojoo »

Dankjewel mariette!
We zitten in de 6 pers premium dus kunnen wel een bolderwagen gebruiken voor de kids den ik haha. Ja inderdaad. Die aanbieding ligt er heel vaak en nooit naar om gekeken. Nu wil ik er wat over vragen bij cp en blijkt t niet een simpele vraag te zijn. Ze zijn heel vriendelijk hoor maar een duidelijk antwoord of ik t nou via hoofdkantoor of via hh zelf moet regelen is nog steeds de vraag. T advies was volgende week bellen ivm bezetting. En de prijs was bij geen van beide bekend. Dus ik kom hier op terug. Zal ook zeker foto's maken. Deze site kan wel wat van dit type gebruiken zag ik ;-) vind het zelf altijd zo leuk om te bekijken van te voren.
Liloe

Bericht door Liloe »

Bedankt voor de hulp hier :)
We hebben inmiddels geboekt, het is cottage 454 geworden, ligt op een hoek en nabij een klein speeltuintje.
Als we dat bedje en die stoel al hebben maak ik me niet teveel zorgen over de babyservice.
Ik denk dat we de fietsen ter plaatse gaan betalen met de vouchers, tenzij er dan kans is dat er geen meer beschikbaar zullen zijn?
Ik zie anders niet zo meteen waarvoor we de vouchers met ons 3tjes voor zouden gebruiken.
Vele groetjes!
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Liloe,

Nr.454 ligt op een mooi plekje. Je kunt HIER een aantal foto's bekijken van deze cottage.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen fietsen meer waren. Maar het zou wel kunnen.
Wil je echt 100% zekerheid hebben dat je fietsen hebt tijdens je verblijf dan kun je ze het
beste van tevoren boeken.

HIER kun je bekijken welke dingen je verder nog kunt doen met de vouchers.
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Joojoo schreef: Zal ook zeker foto's maken.
Super dat je foto's wilt maken voor het forum!
Tahasafreij

Bericht door Tahasafreij »

Hallo,

Weet iemand hoe de premium Eden huisjes op Bispingen zijn? Toe aan een opknapbeurt?

Alvast bedankt.
Op naar de 25
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Welkom Tahasafreij,

De Eden huisjes zijn erg mooi zowel van binnen als van buiten.

In september heb ik foto's gemaakt van alle 4 persoons Eden premium
cottages die aan het watertje liggen.

KLIK

Deze foto's zijn van de buitenkant van de cottages en de ligging + het terras + uitzicht.

Ik heb ook foto's van een 6 persoons Eden Vip, 6 persoons Eden premium en
een 4 persoons Eden premium van de binnenkant. Deze foto's zal ik binnenkort
op het forum plaatsen zodat je een indruk krijgt hoe de de cottages er aan de
binnenkant uitzien.
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Mariette schreef:Welkom Tahasafreij,

Ik heb ook foto's van een 6 persoons Eden Vip, 6 persoons Eden premium en
een 4 persoons Eden premium van de binnenkant.
Bispinger Heide.

Foto's van een:

6 persoons EDEN VIP.

6 persoons EDEN premium.

4 persoons EDEN premium.
verena

Bericht door verena »

waar kan ik in het nieuwe boekingsysteem de early check in vinden is voor bij een volgende boeking heb deze nu niet gevonden en niet aangemerkt maar had die nu niet nodig
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Als je bezig bent met je boeking krijg je op een gegeven moment de Friendsvoordelen
te zien en daar kan je dan de early check-in aanvinken.

Als je dit niet ziet dan kan het zijn dat de Friendsvoordelen niet geldig zijn voor de boeking,
omdat je bijvoorbeeld een actie boekt. Of een last minute.

Last Minute is geldig in combinatie met Friendsvoordelen, maar niet mogelijk voor Early Check-in.
Plaats reactie