Dit is het archief van het Center Parcs Ervaringen Forum.
Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.
Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen.
www.centerparcsinformatie.nl
Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.
Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen.
www.centerparcsinformatie.nl
[Center Parcs] Les Ardennes Informatie & Vragen
- JeroenG79
[Center Parcs] Les Ardennes Informatie & Vragen
Hoe staat 't met de verkoop van de huisjes? Gaat de verbouwing door? En vanaf wanneer wordt 't dan definitief centerparcs Ardennen?
- Mariëtte
- Beheerder
Re: Center Parcs Les Ardennes
Hoi JeroenG79,
Wat mij is verteld is dat als 60% van de huisjes is verkocht de renovatie van de huisjes zal beginnen.
Hoeveel huisjes er momenteel zijn verkocht weet ik niet.
Ik heb even contact opgenomen met Sunparks Ardennen en die vertelde mij dat er op dit moment nog
geen renovatie werkzaamheden zijn op het park, ook niet van de Aqua Fun.
Wanneer Sunparks Ardennen overgaat naar Center Parcs Ardennen is onbekend. Ik heb dit wel proberen
te achterhalen maar zowel bij Center Parcs als bij Sunparks krijg ik steeds als antwoord dat ze dit nog
niet weten.
In het boekingssysteem valt me wel op dat er een aantal periodes zijn dat er niet geboekt kan worden.
21-03-2016-04-04-2016, 09-05-2016-23-05-2016 en 30-05 2016-13-06-2016.
Ik weet niet of dat iets zegt.
Ik zal proberen te achterhalen bij Center Parcs Vastgoed hoeveel huisjes er al zijn verkocht. Of ze mij dat gaan
vertellen weet ik niet.
Wat mij is verteld is dat als 60% van de huisjes is verkocht de renovatie van de huisjes zal beginnen.
Hoeveel huisjes er momenteel zijn verkocht weet ik niet.
Ik heb even contact opgenomen met Sunparks Ardennen en die vertelde mij dat er op dit moment nog
geen renovatie werkzaamheden zijn op het park, ook niet van de Aqua Fun.
Wanneer Sunparks Ardennen overgaat naar Center Parcs Ardennen is onbekend. Ik heb dit wel proberen
te achterhalen maar zowel bij Center Parcs als bij Sunparks krijg ik steeds als antwoord dat ze dit nog
niet weten.
In het boekingssysteem valt me wel op dat er een aantal periodes zijn dat er niet geboekt kan worden.
21-03-2016-04-04-2016, 09-05-2016-23-05-2016 en 30-05 2016-13-06-2016.
Ik weet niet of dat iets zegt.
Ik zal proberen te achterhalen bij Center Parcs Vastgoed hoeveel huisjes er al zijn verkocht. Of ze mij dat gaan
vertellen weet ik niet.
Keep calm and go to Center Parcs .
- Mariëtte
- Beheerder
Op dit moment worden er nog geen huisjes verbouwd. De juiste planning en precieze
invulling van de renovatie van de Aquafun en het kasteeltje zijn tot op heden nog niet
bekend. Binnenkort hopen we meer info te kunnen delen mbt wat, wanneer en hoe.
Bron: Sunparks Ardenne-Vielsalm.
invulling van de renovatie van de Aquafun en het kasteeltje zijn tot op heden nog niet
bekend. Binnenkort hopen we meer info te kunnen delen mbt wat, wanneer en hoe.
Bron: Sunparks Ardenne-Vielsalm.
- Mariëtte
- Beheerder
START VERBOUWING
Binnenkort start de Group Pierre & Vacances Center Parcs met de verbouwing van Sunparks Ardennes tot Center
Parcs Les Ardennes!
Het premium merk van de groep gebaseerd op de vijf pijlers: Natuur, cottages, Water, Activiteiten en Service.
DE COTTAGES
Alle cottages worden, met gebruik van duurzame materialen en met behoud van het natuurlijke karakter, volledig
verbouwd tot eigentijdse luxe vakantieverblijf voor 2 tot 8 personen in drie luxeniveaus: Comfort, Premium en VIP
wellness cottages met eigen sauna. Bovendien zijn enkele 12, 16 en 20 persoonscottages beschikbaar.
DE MARKET DOME
De Market Dome ondergaat een vernieuwing. Nieuw is de binnenspeeltuin.De bowlingbaan en speelhal krijgen een
‘black light’ thema.
DE ACTION FACTORY
De sporthal wordt één bruisende “Action Factory”.
Elke dag staat er wel iets op het programma. Bovendien zijn er tal van binnenactiviteiten voor alle leeftijden. Het
meest bijzondere is misschien wel de speleologie-expeditie. Maar de gasten kunnen er ook bijvoorbeeld boogschieten,
lasergamen, mini-golfen of gewoon fijn spelen.
DE AQUA MUNDO
Zwemmen is altijd leuk, zeker bij Center Parcs. In Aqua Mundo genieten groot en klein van de verschillende faciliteiten
die de zwembaden te bieden hebben.
Wildwaterbaan.
Laat u meevoeren door de stroming. Deze spectaculaire waterversnelling voert u door een spannend wateravontuur. Van
boven naar beneden en van links naar rechts. Houd uw hoofd boven water en enjoy the ride.
Water Playhouse.
Baan uzelf een weg door een wereld van waterobstakels. Watervallen, glijbanen, waterkanonnen en een gigantische omkiepende
emmer met 900 liter water bezorgen klein en groot eindeloos veel waterpret.
Buitenzwembad.
Alle Center Parcs vakantieparken hebben een verwarmd buitenzwembad. De ideale plaats om van de zon te genieten en een
kleurtje op te doen in de zomer!
SPA EN WELLNESS
Heerlijk ontspannen in de hammam, sauna of jacuzzi. Genieten van het prachtige uitzicht vanuit het verwarmde buitenbassin
of het panoramaterras. Dat alles in het stijlvolle spa- en wellness kasteel van Center Parcs Les Ardennes.
Ontspannen kan ook in de thematische rustruimte. Hier geen water of sauna, wel alles om het lichaam en hoofd even helemaal
tot rust te laten komen. Ook dat is vakantie. En altijd is er het prachtige uitzicht op de vallei.
DE NIEUWE PROJECT WEBSITE
Binnenkort start de Group Pierre & Vacances Center Parcs met de verbouwing van Sunparks Ardennes tot Center
Parcs Les Ardennes!
Het premium merk van de groep gebaseerd op de vijf pijlers: Natuur, cottages, Water, Activiteiten en Service.
DE COTTAGES
Alle cottages worden, met gebruik van duurzame materialen en met behoud van het natuurlijke karakter, volledig
verbouwd tot eigentijdse luxe vakantieverblijf voor 2 tot 8 personen in drie luxeniveaus: Comfort, Premium en VIP
wellness cottages met eigen sauna. Bovendien zijn enkele 12, 16 en 20 persoonscottages beschikbaar.
DE MARKET DOME
De Market Dome ondergaat een vernieuwing. Nieuw is de binnenspeeltuin.De bowlingbaan en speelhal krijgen een
‘black light’ thema.
DE ACTION FACTORY
De sporthal wordt één bruisende “Action Factory”.
Elke dag staat er wel iets op het programma. Bovendien zijn er tal van binnenactiviteiten voor alle leeftijden. Het
meest bijzondere is misschien wel de speleologie-expeditie. Maar de gasten kunnen er ook bijvoorbeeld boogschieten,
lasergamen, mini-golfen of gewoon fijn spelen.
DE AQUA MUNDO
Zwemmen is altijd leuk, zeker bij Center Parcs. In Aqua Mundo genieten groot en klein van de verschillende faciliteiten
die de zwembaden te bieden hebben.
Wildwaterbaan.
Laat u meevoeren door de stroming. Deze spectaculaire waterversnelling voert u door een spannend wateravontuur. Van
boven naar beneden en van links naar rechts. Houd uw hoofd boven water en enjoy the ride.
Water Playhouse.
Baan uzelf een weg door een wereld van waterobstakels. Watervallen, glijbanen, waterkanonnen en een gigantische omkiepende
emmer met 900 liter water bezorgen klein en groot eindeloos veel waterpret.
Buitenzwembad.
Alle Center Parcs vakantieparken hebben een verwarmd buitenzwembad. De ideale plaats om van de zon te genieten en een
kleurtje op te doen in de zomer!
SPA EN WELLNESS
Heerlijk ontspannen in de hammam, sauna of jacuzzi. Genieten van het prachtige uitzicht vanuit het verwarmde buitenbassin
of het panoramaterras. Dat alles in het stijlvolle spa- en wellness kasteel van Center Parcs Les Ardennes.
Ontspannen kan ook in de thematische rustruimte. Hier geen water of sauna, wel alles om het lichaam en hoofd even helemaal
tot rust te laten komen. Ook dat is vakantie. En altijd is er het prachtige uitzicht op de vallei.
DE NIEUWE PROJECT WEBSITE
- Mariëtte
- Beheerder
Visual van het buitengedeelte van de Aqua Mundo.
Bron: Ardennen.
Bron: Ardennen.
- Mariëtte
- Beheerder
Vanaf midden juni 2017 kunnen er vernieuwde cottages worden boeken.
Wij hebben aardig wat foto´s gemaakt van de pilot cottages. Als iemand die wil
zien dan hoor ik het graag! Dan zal de ik foto's opzoeken en plaatsen.
Deze foto's zijn van de website van Sunparks.
Wij hebben aardig wat foto´s gemaakt van de pilot cottages. Als iemand die wil
zien dan hoor ik het graag! Dan zal de ik foto's opzoeken en plaatsen.
Deze foto's zijn van de website van Sunparks.
- Tom
Als ik zo eens op Tripadvisor kijk, dan zijn deze vernieuwde cottages wel echt een wereld van verschil met die oude rommel die op het park ligt.
Hopelijk worden ze allemaal echt mega opgeknapt en is het park straks als nieuw.
Weet iemand hoe die huisjes kwa plattegrond eruit zien? Zijn er veel verschillende soorten types of zijn ze per luxe-categorie allemaal gelijk?
Hopelijk worden ze allemaal echt mega opgeknapt en is het park straks als nieuw.
Weet iemand hoe die huisjes kwa plattegrond eruit zien? Zijn er veel verschillende soorten types of zijn ze per luxe-categorie allemaal gelijk?
- Mariëtte
- Beheerder
Er zijn per luxe niveau ook weer verschillende types.
Je kunt de plattegronden hier bekijken. Je klikt dan op: Lees meer.
https://www.centerparcslesardennes.nl/park
Dan kom je hier uit (even naar onder scrollen). Daar kun je vervolgens de plattegronden bekijken.
https://www.centerparcslesardennes.nl/comfort
Je kunt de plattegronden hier bekijken. Je klikt dan op: Lees meer.
https://www.centerparcslesardennes.nl/park
Dan kom je hier uit (even naar onder scrollen). Daar kun je vervolgens de plattegronden bekijken.
https://www.centerparcslesardennes.nl/comfort
- Tom
Aha, dank je! Dat wordt dus weer een avond speurwerk voordat we deze kunnen boeken ;)
- paulpeace19
Ziet er erg mooi uit ze pakken het goed aan daar in de ardennen.
een avondje speur werk is toch nooit erg voor je vakantie?
een avondje speur werk is toch nooit erg voor je vakantie?
1x Bostalsee, 2x eemhof, 1x huttenheugte, 1x vossemeren
- Tom
Op de Sunparks website kun je voor alle parken tot begin 2018 boeken, behalve voor Sunparks Ardennen!
Hoera
Vrijdag 13-10-2017 is de laatste aankomstdatum, zou het park daarna CP worden of zou het dan een aantal weken/ maanden dicht gaan voor de grote transformatie?
Hoera
Vrijdag 13-10-2017 is de laatste aankomstdatum, zou het park daarna CP worden of zou het dan een aantal weken/ maanden dicht gaan voor de grote transformatie?
- Mariëtte
- Beheerder
Ik heb dat een tijdje terug al eens gevraagd aan Sunparks Ardennen en ze zouden ermee
naar buiten komen als er meer informatie over bekend is. Tot nu toe heb ik nog steeds
geen informatie hierover gevonden helaas.
In de Center Parcs brochure 2017 staat dat het park eind 2017 Center Parcs Les Ardennes
zal zijn. We zullen het zien. Toen ik in augustus 2014 op het park was voor een rondleiding
en informatie werd mij verteld dat het park in 2016 een Center Parcs zou zijn geworden.
We leven nu in 2017 en nog steeds valt het park onder Sunparks. Het loopt wel eens meer uit
bij Center Parcs. Neem nu de nieuwe bedrijfskleding, dat zou bij de opening van Le Bois aux
Daims worden gepresenteerd. En nu bijna 2 jaar later nog steeds geen nieuwe bedrijfskleding.
Ik denk dat ze tijdens de grote parksluiting inderdaad beginnen met het transformeren van het
park naar Center Parcs Les Ardennes. Ik hoop dat er tegen die tijd wat meer info/foto's naar
buiten wordt gebracht door het park.
naar buiten komen als er meer informatie over bekend is. Tot nu toe heb ik nog steeds
geen informatie hierover gevonden helaas.
In de Center Parcs brochure 2017 staat dat het park eind 2017 Center Parcs Les Ardennes
zal zijn. We zullen het zien. Toen ik in augustus 2014 op het park was voor een rondleiding
en informatie werd mij verteld dat het park in 2016 een Center Parcs zou zijn geworden.
We leven nu in 2017 en nog steeds valt het park onder Sunparks. Het loopt wel eens meer uit
bij Center Parcs. Neem nu de nieuwe bedrijfskleding, dat zou bij de opening van Le Bois aux
Daims worden gepresenteerd. En nu bijna 2 jaar later nog steeds geen nieuwe bedrijfskleding.
Ik denk dat ze tijdens de grote parksluiting inderdaad beginnen met het transformeren van het
park naar Center Parcs Les Ardennes. Ik hoop dat er tegen die tijd wat meer info/foto's naar
buiten wordt gebracht door het park.
- Mariëtte
- Beheerder
24 april 2017 starten de werkzaamheden!
Het park zal van 21 oktober 2017 tot 21 december 2017 gesloten zijn.
Op 22 december 2017 gaat het park weer open en is dan Center Parcs Les Ardennes!!
Bron + filmpje.
Het park zal van 21 oktober 2017 tot 21 december 2017 gesloten zijn.
Op 22 december 2017 gaat het park weer open en is dan Center Parcs Les Ardennes!!
Bron + filmpje.
- Tom
Hoera!
Wat een goed nieuws! In 2 maanden tijd kunnen ze wel flink wat werk verrichten. Ik ben heel benieuwd of de wildwaterbaan er komt, de nieuwe glijbaan en wat ze voor de rest allemaal eraan gaan doen.
En ik ben benieuwd vanaf wanneer we het park als CP kunnen boeken. Want hier wil ik zeker wel een keer heen!
Tof!
Wat een goed nieuws! In 2 maanden tijd kunnen ze wel flink wat werk verrichten. Ik ben heel benieuwd of de wildwaterbaan er komt, de nieuwe glijbaan en wat ze voor de rest allemaal eraan gaan doen.
En ik ben benieuwd vanaf wanneer we het park als CP kunnen boeken. Want hier wil ik zeker wel een keer heen!
Tof!
- paulpeace19
dat word voor volgend jaar een vakantie plannen dit park.
1x Bostalsee, 2x eemhof, 1x huttenheugte, 1x vossemeren
- Mariëtte
- Beheerder
Perspresentatie Center Parcs Les Ardennes.
16-04-2017.
Bron: R.Collin.
16-04-2017.
Bron: R.Collin.
- Tom
Wauw, dat is gaaf, zo'n duo racer! En ook zo mooi midden door de "koepel", heel erg tof.
Dus geen wildwaterbaan als ik het goed begrijp?
Hopelijk gaan veel witte stenen weg. Op zich jammer dat die brede glijbaan aan de rand van het golfslagbad blijft, die vind ik zo vaag.
Zijn er wellicht ook grotere foto's van de andere concept arts?
Super dit :)
Dus geen wildwaterbaan als ik het goed begrijp?
Hopelijk gaan veel witte stenen weg. Op zich jammer dat die brede glijbaan aan de rand van het golfslagbad blijft, die vind ik zo vaag.
Zijn er wellicht ook grotere foto's van de andere concept arts?
Super dit :)
- Mariëtte
- Beheerder
Op de ene site lees ik van wel en op de andere site weer van niet . Als ik de plaatjes hieronder bekijk dan lijkt het wel op
een wildwaterbaan.
Ik heb geprobeerd de foto's van de andere concept arts groter te krijgen, maar dan worden de foto's te wazig.
Hopelijk komen er binnenkort in de media foto's van de voorgenomen vernieuwingen. Kom ik die tegen dan
plaats ik ze direct hier. Ik ben zelf ook reuze benieuwd naar foto's van de concept arts .
- Tom
Nou, hoe geweldig dat ook uitziet, dat zijn oude plannen toch?
Op de nieuwe tekening staat die turbo racer glijbaan en dat de oude glijbaan vervangen wordt door een nieuwe.
Maar inderdaad, op de projectwebsite staat wel nog steeds een wildwaterbaan.
Ik ben benieuwd, die tekeningen zullen we ergens opduiken, ik kan niet wachten :)
Op de nieuwe tekening staat die turbo racer glijbaan en dat de oude glijbaan vervangen wordt door een nieuwe.
Maar inderdaad, op de projectwebsite staat wel nog steeds een wildwaterbaan.
Ik ben benieuwd, die tekeningen zullen we ergens opduiken, ik kan niet wachten :)
- TimBerg
Dat ziet er zeker gaaf uit!
Ik kwam zojuist een filmpje op youtube tegen dat vandaag door CP vastgoed geplaatst is en waarin je een paar artist impression van o.a. de bowling, market dome etc. ziet. Het filmpje kun je via deze link bekijken: https://youtu.be/oVwlyWfC_X0, ik hoop dat ik zo'n link op het forum mag plaatsen? De nieuwe beelden zijn er vanaf 1:50 min.
Ik kwam zojuist een filmpje op youtube tegen dat vandaag door CP vastgoed geplaatst is en waarin je een paar artist impression van o.a. de bowling, market dome etc. ziet. Het filmpje kun je via deze link bekijken: https://youtu.be/oVwlyWfC_X0, ik hoop dat ik zo'n link op het forum mag plaatsen? De nieuwe beelden zijn er vanaf 1:50 min.
1x HB, 2x HH, 2x MD, 1x EP, 1x VM, 1x BTS, 1x PZ
- Tom
Nou, dat heb je snel opgespeurd zeg
Gaaf, die tekeningen laten een mooi centrum zien, dat wel een beetje afwijkt van wat we gewend zijn van CP.
Ik ben benieuwd of ze bekende concepten ook op dit park gaan introduceren of dat het toch anders gaat worden.
Het ziet er hoe dan ook veelbelovend uit. De concept art van de AM is zo al wat duidelijker te zien, leuk die olifanten aan de kop van het bad!
De glijbaan lijkt meer een gewone dubbele glijbaan te zijn, wat natuurlijk prima is, in zo'n kale hal!
Gaaf, die tekeningen laten een mooi centrum zien, dat wel een beetje afwijkt van wat we gewend zijn van CP.
Ik ben benieuwd of ze bekende concepten ook op dit park gaan introduceren of dat het toch anders gaat worden.
Het ziet er hoe dan ook veelbelovend uit. De concept art van de AM is zo al wat duidelijker te zien, leuk die olifanten aan de kop van het bad!
De glijbaan lijkt meer een gewone dubbele glijbaan te zijn, wat natuurlijk prima is, in zo'n kale hal!
- Mariëtte
- Beheerder
TimBerg schreef: ↑19 apr 2017 22:19
Dank je wel voor de link Tim!!
Ik heb een aantal plaatjes uit het filmpje gehaald en hieronder neergezet.
ARTIST IMPRESSIONS CENTER PARCS LES ARDENNES
Bron: Center Parcs Vastgoed.