Dit is het archief van het Center Parcs Ervaringen Forum.

Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.

Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen.

www.centerparcsinformatie.nl

[Center Parcs] Les Ardennes Informatie & Vragen

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Terhills
Plaats reactie
Tom

Re: [Center Parcs] Les Ardennes Informatie & Vragen

Bericht door Tom »

Dank je, fijn dat de verlichting bijna klaar is en het asfalteren is dus ook mee begonnen, mooi!

De Action Factory wordt dan misschien wel uitgesteld of hij wordt afgeraffeld 4^
Hopelijk beginnen ze er snel mee en kunnen ze hem toch gewoon in juni mooi presenteren!

De Sauna heb ik een hard hoofd in, dat die dit jaar nog opent, als hij überhaupt al opent...
Als ik deze zomer vraag "waar is de sauna?", zeggen ze "die ligt naast de wildwaterbaan" 15^
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Tom schreef: 16 mar 2018 22:35 Als ik deze zomer vraag "waar is de sauna?", zeggen ze "die ligt naast de wildwaterbaan" 15^

15^ 15^ 15^ !
Keep calm and go to Center Parcs 7^ .
Mvi84

Bericht door Mvi84 »

Ik zit er over te denken om een vakantie te boeken naar les Ardennes. Maar nu lees ik dat het moeilijk wandelen is met kinderwagen. Is dit in het in het hele park zo? Of zijn er zones/huisjes die vlakker liggen? Dus wel goed begaanbaar zijn?
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Mvi84,

Het park is behoorlijk heuvelachtig en in de meeste zones is het stevig stappen,
zeker met een kinderwagen en voor degene die een rolstoel duwen.

Het meest vlakken gedeelte is (zover ik heb kunnen zien) vlakbij de Market Dome.
Hoewel het ook daar niet altijd even makkelijk is om er te komen, ook de weg naar
de receptie is behoorlijk steil.

Zone 1 is het meest vlak.

Om je een indruk te geven: Dit is cottagenr.140 en goed toegankelijk. Vlakbij de
Market Dome en niet al te steil.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is ter hoogte van cottagenr.107, ook goed te doen, een beetje heuvelachtig, maar verder
goed te doen.

Afbeelding

Dit is de trap naar de Market Dome.
Afbeelding

Je kunt de Market Dome ook via de achterkant bereiken, dan hoef je
de trap niet te nemen. Dat weggetje is ook best steil trouwens.

Afbeelding
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Op het park zijn weer een aantal (kleine) vernieuwingen doorgevoerd. Diversen ramen werden voorzien
van Full colour sfeerbeelden. Bij de entree is een managementbord geplaatst en nieuwe bewegwijzering.
Bij de receptie is een spellen puzzeltafel, opstapjes en een meetlat in Orry Thema geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Impulse Reclameatelier.
Stukchocolat

Bericht door Stukchocolat »

Sinds eergisteren voor de eerste maal in Les Ardennes. Voorlopig nog niet veel gedaan op het park zelf, maar de eerste indruk van het park is goed.

Onze cottage is echter geen succes.
Comfort Cottage nr 126.
* de schilders van dienst hebben haastwerk geleverd bij renovatie. Overal verfvlekken: ramen, vloeren, kraanwerk,...
* het nieuw aangelegde pad langs de woning is verkeerd aangelegd. Aan het schilderwerk op de buitengevel kan je zien dat het pad boven de waterkering is geplaatst. Hierdoor vochtplekken op de muur van de ouderlijke slaapkamer op het onderste verdiep. Zeer onaangename muffe geur in de kamer die je zelfs met open raam niet weg krijgt. De verf bladert daar van de muur en waarschijnlijk zit er achter de hoofdsteun van het bed nog veel meer vocht.
* de grote ruime badkamer met hoog plafond is leuk, maar daardoor ook zeer moeilijk op te warmen met de elektrische verwarming.
* de deur tussen zithoek en gang sluit niet en valt steeds open: veel warmteverlies als de verwarming op staat
* de buitendeur van het tussenverdiep sluit niet aan bij de vloer. Een dikke tochtspleet van bijna een centimeter. Ik vraag me af of het bij regenweer hier niet binnen regent.
* geen aardappelmesje in de keuken
* je krijgt maar 1 cottage sleutel dus je kan niet opsplitsen
* elektrische verwarming per definitie niet ideaal
* na 2 personen te douchen geen warm water meer voor de 3de
* de verduistering van het velux-raam komt telkens terug naar boven. Onze dochter van 4 kon niet slapen omdat het 's avonds nog licht buiten was. Idem voor de ochtend: veel te vroeg wakker omdat het buiten al licht was. Gedurende de nacht was de verduistering weer omhoog gekropen.

......

Eergisteren in het Grand Café gaan eten. Het eten was niet echt warm. De kaas op onze burger was zelfs niet gesmolten. Overigens wel lekker.
De ober, een jobstudente, had voor onze dochter van 4 een volwassen portie stoofvlees besteld ipv de kinderportie. Ze hebben uiteindelijk zonder morren wel maar een kinderschotel aangerekend.

....

Vandaag waarschijnlijk de Aqua Mundo bezoeken

.....

Kinderboerderij viel in de smaak. Zeker de kleine geitjes en babyvarkentjes

.....

Helaas geen foto's
Stukchocolat

Ondanks een zondag, zeer snel reactie van de technische dienst op ons WhatsApp bericht.
Velux is een gekend probleem: slechte kwaliteit volgens de technische dienst. Reeds 15 stuks vervangen op 3 maanden tijd.

Kleine maar leuke Aqua Mundo. Je ziet duidelijk nog oude Sun Parcs sporen: nog veel baden in witte (en blauwe) beteugeling. Maar leuk. Zeker de glijbanen. :-)
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Stukchocolat,

Dank je wel voor jouw berichten met info vanaf Center Parcs Les Ardennes 7^!

Begrijp ik het goed dat ze nog steeds niet zijn begonnen met de Action Factory
en de Wellness in het kasteeltje?
Maasje

Bericht door Maasje »

Ik heb contact gehad met het park en de action factory zal pas klaar zijn in oktober...jammer dat we dit nog niet wisten toen we boekten voor augustus...

Mocht iemand fotos kunnen maken van cottage 467 en de tuin van deze cottage...dan heel graag!

De berichten en recensies zijn erg wisselend over dit park, maar we hebben er erg veel zin in!
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Maasje schreef: 08 apr 2018 16:17 Ik heb contact gehad met het park en de action factory zal pas klaar zijn in oktober...jammer dat we dit nog niet wisten toen we boekten voor augustus...

Dank je wel voor het delen van deze informatie 7^! Wat jammer dat de Action Factory
pas in oktober klaar zal zijn.

Heb je toevallig ook iets gehoord over de nieuwe Wellness die in het kasteeltje komt?

Maasje schreef: 08 apr 2018 16:17 Mocht iemand fotos kunnen maken van cottage 467 en de tuin van deze cottage...dan heel graag!

In juni ga ik het park weer bezoeken en dan zal ik zeker foto's maken van nr.467 en de tuin.
Maasje

Bericht door Maasje »

Nee sorry, van de welness heb ik niets gehoord, maar als je het park via instagram een direct berichtje stuurt, dan reageren ze vrij snel op alle vragen.

Alvast bedankt voor de foto’s die je nog gaat maken!
Stukchocolat

Inderdaad nog geen teken dat ze aan de Action Factory zijn begonnen. Ook in en rond het kasteeltje geen teken van leven. Het was wel weekend natuurlijk.
Suus

Bericht door Suus »

Vandaag helaas bevestigd gekregen dat de baluba en de action factory pas af is in oktober
Ik heb teleurgesteld gebeld naar cp en gevraagd of we kostenloos kunnen omboeken. Ik vind dit een fout van cp, eerst zou medio 2018 worden aangehouden. Dit heb ik ook bevestigd gekregen. Wij gingen bewust vanwege deze faciliteiten
Dus nu op zoek naar een ander park 6^
Huttenheugte, Meerdal, Erperheide,Heijderbos, vossemeren, Limburgse peel, kempervennen.
Sunparks de Kempense meren, en heel veel Landal parken nede rland, België en Duitsland
Tom

Bericht door Tom »

Het zal ook eens niet. Kan Center Parcs dan echt helemaal NIKS op tijd af krijgen?!

Wij hebben bewust later geboekt, zodat alles klaar zou zijn, maar nu is het als wij gaan dus nóg niet klaar.

Ik krijg echt de dinges van Center Parcs wat dit betreft...
Suus

Bericht door Suus »

Tom schreef: 09 apr 2018 17:55 Het zal ook eens niet. Kan Center Parcs dan echt helemaal NIKS op tijd af krijgen?!

Wij hebben bewust later geboekt, zodat alles klaar zou zijn, maar nu is het als wij gaan dus nóg niet klaar.

Ik krijg echt de dinges van Center Parcs wat dit betreft...

Ik herken je gevoelens
En het is dat we er dus nu zelf achter komen he? Ik ben dus niet eens geïnformeerd
Terwijl ik er nadrukkelijk na gevraagd had. Waardeloos
Huttenheugte, Meerdal, Erperheide,Heijderbos, vossemeren, Limburgse peel, kempervennen.
Sunparks de Kempense meren, en heel veel Landal parken nede rland, België en Duitsland
Maasje

Bericht door Maasje »

Voor ons geldt hetzelfde, maar we gaan niet omboeken en maken er het beste van...gelukkig zijn er ook veel mooie dingen wel al klaar...
Tom

Bericht door Tom »

Nee, ik boek ook niet om hoor, maar ik vind het wel echt heel erg slecht.
Ze leren nooit, helemaal na het debacle van Villages Nature, zouden ze toch beter moeten weten.

Ik hoop alleen niet dat het weer een grote bouwbende is daar, want daar zie ik ze wel voor aan.
We zullen zien, met een beetje geluk halen ze oktober ook niet en wordt het december 2018, een jaar na opening 15^
Maasje

Bericht door Maasje »

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het met de wifi zit en met het mobiele internet ontvangst.

We hebben een comfort cottage. Kun je daar met de gratis standaard wifi wattsapjes ontvangen, facebook bekijken en korte filmpjes zien?

Is er bereik van het gewone mobiele 4g/3g internet?

Ik weet dat er geen nederlandse tv zenders zijn, maar welke wel en zouden we een dvd speler kunnen aansluiten op de tv?
Suus

Bericht door Suus »

Maasje schreef: 09 apr 2018 22:13 Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het met de wifi zit en met het mobiele internet ontvangst.

We hebben een comfort cottage. Kun je daar met de gratis standaard wifi wattsapjes ontvangen, facebook bekijken en korte filmpjes zien?

Is er bereik van het gewone mobiele 4g/3g internet?

Ik weet dat er geen nederlandse tv zenders zijn, maar welke wel en zouden we een dvd speler kunnen aansluiten op de tv?

Even ter info, ik las op zoover bij iemand die in maart het park heeft bezocht dat inmiddels alle Vlaamse tv zenders beschikbaar zijn.
Is misschien al wat 👍
Fijn verblijf gewenst
Maasje

Bericht door Maasje »

Hoi Suus, bedankt voor je reactie...vlaamse zenders is zeker al wat, maar ik blijf toch nieuwsgierig naar nederlandse zenders en naar de wifi en mobiel internetbereik...

Heeft iemand op deze punten nog extra informatie?

Dank!
Stukchocolat

Maasje schreef: 09 apr 2018 23:25 Hoi Suus, bedankt voor je reactie...vlaamse zenders is zeker al wat, maar ik blijf toch nieuwsgierig naar nederlandse zenders en naar de wifi en mobiel internetbereik...

Heeft iemand op deze punten nog extra informatie?

Dank!

Hoi Maasje,

Ik denk, maar weet niet zeker, dat ik het voorbije weekend bij het zappen 2 of 3 Nederlandse zenders ben tegen gekomen.

We WiFi in onze comfort cottage was zo zo... Ik speelde streaming radio op mijn smartphone zonder problemen. Websites bezoeken met de smartphone eveneens geen probleem.
Wel een probleem was onze laptop. Ik kan goed overweg met computers maar kreeg op geen enkele manier de WiFi ingesteld op mijn laptop.
4G van goede stabiele kwaliteit in onze cottage (126), in de Market Dome, speeltuin, kinderboerderij en sporthal.
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Bedankt voor alle informatie!

@Stukchocolat,

Wat voor foutmelding kreeg u op de laptop?
Plaats reactie