Dit is het archief van het Center Parcs Ervaringen Forum.
Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.
Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen.
www.centerparcsinformatie.nl
Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.
Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen.
www.centerparcsinformatie.nl
[Center Parcs Terhills] 3e Park in België
- Tom
Re: [Center Parcs Terhills] 3e Park in België
WAAW! Dat ziet er schitterend uit, ik kan nog steeds niet geloven dat na jaren van "wel/ niet" nu eindelijk een CP park daar komt.
Het nieuwe concept ziet exclusief uit en erg mooi.
En als ik het goed heb, zie ik daar een kleine Aqua Mundo, HOERA
Dank je wel voor de tekeningen!
Het nieuwe concept ziet exclusief uit en erg mooi.
En als ik het goed heb, zie ik daar een kleine Aqua Mundo, HOERA
Dank je wel voor de tekeningen!
- Mariëtte
- Beheerder
Keep calm and go to Center Parcs .
- Mariëtte
- Beheerder
EEN AANTAL PLANCONCEPT SCHETSEN
Op de locatie bevindt zich een natuurlijk binnenmeer. De natuurlijke kwaliteit van het binnenmeer is in het plan gebracht
door nieuwe watergangen te ontwerpen. De nieuwe watergangen bevorderen de waterkwaliteit van het meer en vergroten
de biodiversiteit in het gebied. Voor de cottages betekent het dat zij optimaal gepositioneerd kunnen worden aan het water.
Door de woningen licht te verdraaien ten opzichte van elkaar aan de oevers van meer en watergangen is de privacy van de
gasten gewaarborgd is.
De cottages liggen licht verdraaid van elkaar, privacy gewaarborgd.
Het centrum.
Bron: zeelenbergarchitectuur.nl
Op de locatie bevindt zich een natuurlijk binnenmeer. De natuurlijke kwaliteit van het binnenmeer is in het plan gebracht
door nieuwe watergangen te ontwerpen. De nieuwe watergangen bevorderen de waterkwaliteit van het meer en vergroten
de biodiversiteit in het gebied. Voor de cottages betekent het dat zij optimaal gepositioneerd kunnen worden aan het water.
Door de woningen licht te verdraaien ten opzichte van elkaar aan de oevers van meer en watergangen is de privacy van de
gasten gewaarborgd is.
De cottages liggen licht verdraaid van elkaar, privacy gewaarborgd.
Het centrum.
Bron: zeelenbergarchitectuur.nl
- Tom
Dit is toch echt een bijzonder project!
Dank je voor de nieuwe tekeningen, dat ziet er toch prima uit.
Dank je voor de nieuwe tekeningen, dat ziet er toch prima uit.
- Mariëtte
- Beheerder
WANDELEN RONDOM PLAS WORDT ONMOGELIJK.
Center Parcs vraagt bouwvergunning Terhills-site.
MAASMECHELEN. Een wandeling maken rondom de plas aan Terhills, zal in de toekomst onmogelijk worden. Tenzij je Center Parcs
bezoekt tegen betaling. Het vakantiepark heeft een aanvraag ingediend voor een bouwvergunning aan de Terhills-site waarbij het
de toegang naar zijn domein wil afsluiten.
Connecterra aan Terhills, 'het mooiste panorama van Limburg'. Wandelen tot op het hoogste punt met panoramisch uitzicht
zal nog lukken, maar de Hoeweg die om de plas heen leidt, zou niet meer toegankelijk zijn.
BEZWAARSCHRIFTEN
Wandelen op Connecterra aan Terhills - ’Het Mooiste Panorama van Limburg” - wordt binnenkort mogelijk héél anders. Vandaag
kan iedereen er nog een unieke wandeling maken rond de terrils én de plas, maar met de komst van Center Parcs dreigt daar
verandering in te komen. De vakantiegigant diende een bouwaanvraag in bij de stad Dilsen-Stokkem waarin staat dat ze haar
terrein wil afsluiten. Wandelen tot op hoogste punt met het panoramisch uitzicht lukt dan nog net, maar de Hoeweg die om
de plas heen leidt zou niet meer toegankelijk zijn. En laat net dat één van de trekpleisters zijn van het park. Het openbaar
onderzoek - dat steeds volgt na dergelijke bouwaanvragen - liep woensdag af, maar die avond regende het negatieve berichten
op sociale media omtrent de toegankelijkheid van het park voor de gewone burger. De vraag om bezwaarschriften in te dienen
werd massaal gedeeld.
VANAF DE ZOMER
Bij LRM bevestigen ze dat bepaalde wandelwegen zullen worden afgesloten om de werken vlot te laten verlopen en voor de
veiligheid van de wandelaar. “Maar dat zal pas vanaf de zomer zijn, en we zoeken zéker alternatieven met het Nationaal Park.
Men weet al langer dat daar gebouwd zal worden”, aldus woordvoerder Jeroen Bloemen van LRM, eigenaar van het hele terrein.
Center Parcs zelf zou het gebied vooral willen afsluiten uit veiligheidsoverwegingen.
Critici menen dat het vakantiepark zich wil vestigen op Terhills vanwege de toeristische troef, maar zich net in de voet schiet
door een deel privé te houden. “Je gaat toch ook geen hotel bouwen bij een piramide omwille van de toeristische factor, en
de piramide dan afsluiten. Elitaire toestanden”, klinkt het.
Volgens het Provinciaal Ruimtelijk Uitvoeringsplan moet de Hoeveweg van Lanklaar naar de Litsberg ten allen tijde open blijven”,
zegt Jan Van Reusel die een bezwaarschrift indiende. “Als we Center Parcs ertoe kunnen bewegen die weg open te laten, kunnen
onze wandelingen blijven voortbestaan.
Naast het vakantiepark is de bouw van een wellness al volop bezig.
Bron en het hele artikel
Center Parcs vraagt bouwvergunning Terhills-site.
MAASMECHELEN. Een wandeling maken rondom de plas aan Terhills, zal in de toekomst onmogelijk worden. Tenzij je Center Parcs
bezoekt tegen betaling. Het vakantiepark heeft een aanvraag ingediend voor een bouwvergunning aan de Terhills-site waarbij het
de toegang naar zijn domein wil afsluiten.
Connecterra aan Terhills, 'het mooiste panorama van Limburg'. Wandelen tot op het hoogste punt met panoramisch uitzicht
zal nog lukken, maar de Hoeweg die om de plas heen leidt, zou niet meer toegankelijk zijn.
BEZWAARSCHRIFTEN
Wandelen op Connecterra aan Terhills - ’Het Mooiste Panorama van Limburg” - wordt binnenkort mogelijk héél anders. Vandaag
kan iedereen er nog een unieke wandeling maken rond de terrils én de plas, maar met de komst van Center Parcs dreigt daar
verandering in te komen. De vakantiegigant diende een bouwaanvraag in bij de stad Dilsen-Stokkem waarin staat dat ze haar
terrein wil afsluiten. Wandelen tot op hoogste punt met het panoramisch uitzicht lukt dan nog net, maar de Hoeweg die om
de plas heen leidt zou niet meer toegankelijk zijn. En laat net dat één van de trekpleisters zijn van het park. Het openbaar
onderzoek - dat steeds volgt na dergelijke bouwaanvragen - liep woensdag af, maar die avond regende het negatieve berichten
op sociale media omtrent de toegankelijkheid van het park voor de gewone burger. De vraag om bezwaarschriften in te dienen
werd massaal gedeeld.
VANAF DE ZOMER
Bij LRM bevestigen ze dat bepaalde wandelwegen zullen worden afgesloten om de werken vlot te laten verlopen en voor de
veiligheid van de wandelaar. “Maar dat zal pas vanaf de zomer zijn, en we zoeken zéker alternatieven met het Nationaal Park.
Men weet al langer dat daar gebouwd zal worden”, aldus woordvoerder Jeroen Bloemen van LRM, eigenaar van het hele terrein.
Center Parcs zelf zou het gebied vooral willen afsluiten uit veiligheidsoverwegingen.
Critici menen dat het vakantiepark zich wil vestigen op Terhills vanwege de toeristische troef, maar zich net in de voet schiet
door een deel privé te houden. “Je gaat toch ook geen hotel bouwen bij een piramide omwille van de toeristische factor, en
de piramide dan afsluiten. Elitaire toestanden”, klinkt het.
Volgens het Provinciaal Ruimtelijk Uitvoeringsplan moet de Hoeveweg van Lanklaar naar de Litsberg ten allen tijde open blijven”,
zegt Jan Van Reusel die een bezwaarschrift indiende. “Als we Center Parcs ertoe kunnen bewegen die weg open te laten, kunnen
onze wandelingen blijven voortbestaan.
Naast het vakantiepark is de bouw van een wellness al volop bezig.
Bron en het hele artikel
- EBFS
Artikel op vrt nws over Terhills: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03/16 ... antiepark/
- elenor
Mooi artikel.
- Tom
Interessant artikel, ik vrees dat dit park nog wel eens helemaal niet door zou kunnen gaan.
Na al die jaren "Wel-niet", dacht ik dat het eindelijk helemaal rond was, maar het lijkt verre van rond.
Ik ben pas blij, als ze echt beginnen en er ook cottages en een parkcentrum te zien is
Na al die jaren "Wel-niet", dacht ik dat het eindelijk helemaal rond was, maar het lijkt verre van rond.
Ik ben pas blij, als ze echt beginnen en er ook cottages en een parkcentrum te zien is
- EBFS
- Mariëtte
- Beheerder
EIGENAAR TERHILLS SLAAT TERUG NA KRITIEK OVER VERDWIJNING BOS
DILSEN-STOKKEM - In Dilsen-Stokkem dreigt een waardevol bos plaats te moeten maken voor
een vakantiepark, zegt Vlaams parlementslid Elisabeth Meuleman (Groen). “De bouw van dit
vakantiepark zal een ecologische ravage aanrichten”, klinkt het. “Wij hebben een draagvlak
bij natuurverenigingen”, zegt Jeroen Bloemen van LRM, de eigenaar van de grond, nu.
In Dilsen-Stokkem zijn al langer plannen voor een nieuw vakantiepark (‘Terhills resort’) op gronden
van de Limburgse investeringsmaatschappij LRM. Maar bij de aanleg van dat park moet bosgebied
plaats maken voor bungalows, zegt Vlaams parlementslid Elisabeth Meuleman.
Positieve natuurbalans.
De Limburgse investeringsmaatschappij LRM is eigenaar van de gronden en ontwikkelt het vakantiepark
samen met Pierre & Vacances, het moederbedrijf van Center Parcs. Jeroen Bloemen van LRM reageert
op Twitter op de uitlatingen van Meuleman. “Weet Groen van draagvlak bij Natuur en Bos, Natuurpunt,
natuurverenigingen?”, klinkt het. Volgens Bloemen is de aanleg van het vakantiepark enkel mogelijk
dankzij “samenwerking en een positieve natuurbalans.”Hij wijst erop dat er 219 hectare gesaneerd
industrieterrein, 100 hectare nieuwe natuur en 40 hectare nieuw bos is voorzien.
Artist Impression Resort Center Parcs Terhills.
Bron en het hele artikel
DILSEN-STOKKEM - In Dilsen-Stokkem dreigt een waardevol bos plaats te moeten maken voor
een vakantiepark, zegt Vlaams parlementslid Elisabeth Meuleman (Groen). “De bouw van dit
vakantiepark zal een ecologische ravage aanrichten”, klinkt het. “Wij hebben een draagvlak
bij natuurverenigingen”, zegt Jeroen Bloemen van LRM, de eigenaar van de grond, nu.
In Dilsen-Stokkem zijn al langer plannen voor een nieuw vakantiepark (‘Terhills resort’) op gronden
van de Limburgse investeringsmaatschappij LRM. Maar bij de aanleg van dat park moet bosgebied
plaats maken voor bungalows, zegt Vlaams parlementslid Elisabeth Meuleman.
Positieve natuurbalans.
De Limburgse investeringsmaatschappij LRM is eigenaar van de gronden en ontwikkelt het vakantiepark
samen met Pierre & Vacances, het moederbedrijf van Center Parcs. Jeroen Bloemen van LRM reageert
op Twitter op de uitlatingen van Meuleman. “Weet Groen van draagvlak bij Natuur en Bos, Natuurpunt,
natuurverenigingen?”, klinkt het. Volgens Bloemen is de aanleg van het vakantiepark enkel mogelijk
dankzij “samenwerking en een positieve natuurbalans.”Hij wijst erop dat er 219 hectare gesaneerd
industrieterrein, 100 hectare nieuwe natuur en 40 hectare nieuw bos is voorzien.
Artist Impression Resort Center Parcs Terhills.
Bron en het hele artikel
- Mariëtte
- Beheerder
De bouw van resort Center Parcs Terhills kan beginnen!
De plannen voor het vakantieresort op de voormalige mijnsite Terhills zijn rond. Dilsen-Stokkem heeft vandaag
de omgevingsvergunning afgeleverd. De Limburgse Investeringsmaatschappij LRM heeft de opdracht gekregen
om de mijnsite om te vormen tot vakantieresort. Bovendien krijgt het wandelroute-netwerk van het Nationaal
Park een drijvend wandelpad over het water.
Drijvend wandelpad over het water.
FILMPJE
De plannen voor het vakantieresort op de voormalige mijnsite Terhills zijn rond. Dilsen-Stokkem heeft vandaag
de omgevingsvergunning afgeleverd. De Limburgse Investeringsmaatschappij LRM heeft de opdracht gekregen
om de mijnsite om te vormen tot vakantieresort. Bovendien krijgt het wandelroute-netwerk van het Nationaal
Park een drijvend wandelpad over het water.
Drijvend wandelpad over het water.
FILMPJE
- Tom
Hoera! Iedereen blij
Nu moet ik toch écht een keertje daar langs gaan binnenkort!
Nu moet ik toch écht een keertje daar langs gaan binnenkort!
- Mariëtte
- Beheerder
RESORT CENTER PARCS TERHILLS WORDT DUURZAAMSTE VAKANTIEPARK
Zonnepanelen en batterijenpark voor vakantiepark.
Batterijenpark.
MAASMECHELEN 15--5-2018, Terhills zal bij de opening in 2020 volledig energie-onafhankelijk zijn. Twee grote velden met
zonnepanelen én een batterijenpark voorzien de volledige energie-aanvoer. “We spreken over nul CO-uitstoot, geen enkel
vakantiepark doet ons dit na”, zegt Stijn Bijnens, CEO bij LRM.
Stroomvoorziening Resort Center Parcs Terhills.
Aan het einde van dit jaar zal het park twee heuse velden met zonnepanelen installeren. Die stroom wordt dan ook opgeslagen
bij die batterijen. Zo krijg je een wisselwerking die tot een volledig groen én elektrisch vakantiedomein zal leiden, , zegt Stijn
Bijnens, CEO bij LRM.
Energie-onafhankelijk.
Alle voertuigen op het vakantiepark, tot zelfs de motorbootjes op het water moeten elektrisch zijn. Nog belangrijk is dat het hele
park op gelijkstroom zal draaien.
BRON EN HELE ARTIKEL
Bron foto: Terhills.
Zonnepanelen en batterijenpark voor vakantiepark.
Batterijenpark.
MAASMECHELEN 15--5-2018, Terhills zal bij de opening in 2020 volledig energie-onafhankelijk zijn. Twee grote velden met
zonnepanelen én een batterijenpark voorzien de volledige energie-aanvoer. “We spreken over nul CO-uitstoot, geen enkel
vakantiepark doet ons dit na”, zegt Stijn Bijnens, CEO bij LRM.
Stroomvoorziening Resort Center Parcs Terhills.
Aan het einde van dit jaar zal het park twee heuse velden met zonnepanelen installeren. Die stroom wordt dan ook opgeslagen
bij die batterijen. Zo krijg je een wisselwerking die tot een volledig groen én elektrisch vakantiedomein zal leiden, , zegt Stijn
Bijnens, CEO bij LRM.
Energie-onafhankelijk.
Alle voertuigen op het vakantiepark, tot zelfs de motorbootjes op het water moeten elektrisch zijn. Nog belangrijk is dat het hele
park op gelijkstroom zal draaien.
BRON EN HELE ARTIKEL
Bron foto: Terhills.
- elenor
Fantastisch project.
Ga het park zeker een keer bezoeken.
Ga het park zeker een keer bezoeken.
- Tom
Dat klinkt super goed, wat een mooi begin van zo'n park!
- Tom
Afgelopen weekend ben ik weer eens een kijkje gaan nemen op het terrein. Er valt op dit moment nog niet veel te zien, maar er staat nu wel een bord, waarop het park helemaal ingetekend is. Center Parcs staat er niet bij, maar dit komt misschien nog als ze eenmaal met de bouw begonnen zijn.
Ik heb nog enkele oude Center Parcs dingen gevonden: het oude hek van vroeger en wat buizen die uit de grond steken. Ik hoop binnenkort nog eens terug te gaan en dieper het stuk bos waar het park "Center Parcs De Maasvallei" vroeger had moeten komen, in te gaan.
Als ik de plattegronden goed gevolgd heb, dan heb ik ook foto's van de plaats waar de Aqua Lagoon gaat komen.
Het welness centre is flink in aanbouw en zal denk ik volgend jaar openen?
De plattegrond:
Sporen van CP De Maasvallei:
Hier gaat de Aqua Lagoon/ Country Club (het parkcentrum) komen:
Het welness centrum in volle aanbouw:
Het is echt een prachtig gebied en ik denk dat dit een supermooi park gaat worden.
Ik geloof het nog niet, totdat ze echt begonnen zijn of beter gezegd: totdat ze klaar zijn, want ooit, lang geleden zijn ze ook al begonnen...
(Hopelijk) to be continued...
Ik heb nog enkele oude Center Parcs dingen gevonden: het oude hek van vroeger en wat buizen die uit de grond steken. Ik hoop binnenkort nog eens terug te gaan en dieper het stuk bos waar het park "Center Parcs De Maasvallei" vroeger had moeten komen, in te gaan.
Als ik de plattegronden goed gevolgd heb, dan heb ik ook foto's van de plaats waar de Aqua Lagoon gaat komen.
Het welness centre is flink in aanbouw en zal denk ik volgend jaar openen?
De plattegrond:
Sporen van CP De Maasvallei:
Hier gaat de Aqua Lagoon/ Country Club (het parkcentrum) komen:
Het welness centrum in volle aanbouw:
Het is echt een prachtig gebied en ik denk dat dit een supermooi park gaat worden.
Ik geloof het nog niet, totdat ze echt begonnen zijn of beter gezegd: totdat ze klaar zijn, want ooit, lang geleden zijn ze ook al begonnen...
(Hopelijk) to be continued...
- Ona1991
Als er echt in 2020 een opening voorzien is, dan zou hij al wel in de brochure moeten staan in 2019... Dus normaal gezien zal die brochure dan al wel voor verduidelijking moeten zorgen... Ik zou het in elk geval geweldig vinden!
- Tom
Nou, dat kan ik me dus echt niet voorstellen. Center Parcs zou Center Parcs ook niet zijn, als ze het niet zouden uitstellen
De dame bij de entree van Connecterra zei wel dat het prefab huisjes worden, die binnen 1 jaar zouden kunnen staan (net zoiets als in Park Allgäu denk ik dan), maar er is nog helemaal niets gedaan daar, ze moeten nog totaal gaan beginnen. Dat zie ik eigenlijk niet snel gebeuren en als ze al starten, dan zou het binnen 2 jaar helemaal klaar moeten zijn...
Dit is overigens de website van de wellness, mocht iemand dat interessant vinden: https://www.elaisawellness.com
Opent in 2019, dus ook hier nog even geduld :)
- martincp
Toffe foto's Tom, leuke update.
De nieuwe wellness vind ik er nu niet zo mooi uitzien aan de buitenkant. Ligt dat aan mij of valt het in het echt wel mee?
De nieuwe wellness vind ik er nu niet zo mooi uitzien aan de buitenkant. Ligt dat aan mij of valt het in het echt wel mee?
- Tom
Nou, het is wel een bijzonder gebouw. Het lijkt een beetje op een vesting of een uitgebouwde piramide.
In eerste instantie niet heel aantrekkelijk, maar het heeft ook wel weer wat.
Ik kan niet zeggen, dat het er in het echt mooier uitziet, want volgens mij vind je deze gewoon mooi of niet.
Ik denk wel als er straks planten omheen staan en wat aankleding, dan wordt het wel mooi.
De parkeerplaats voor de wellness komt overigens vlakbij de ingang van het CP park. Daar brengt een shuttle je naar de wellness.
Dus het ligt wel echt midden in de natuur, dat is mooi!
- Tom
Vandaag nog eens daar geweest. We hebben het hele stuk waar CP De Maasvallei moest komen afgestruind, maar helaas niks kunnen vinden van de funderingen Als iemand weet waar die ergens liggen, dan hoor ik het heel graag. Ik zou ze echt nog eens in het echt willen zien, voordat ze voorgoed verdwijnen! We hebben wel nog wat kleine overblijfsels van het oude park gezien, maar niks bijzonders. In het Noordelijke deel van het park, komen 2 stukken "hek om het park" bij elkaar, ik neem aan dat daar vroeger de ingang had moeten komen? En er ligt een heel klein meertje, dat ziet er mooi uit.
Wel zagen we overal door het bos nieuwe paaltjes, van hout met een nummer erop. Zouden die aangeven waar de watergeulen komen?
Hier nog een paar foto's:
Deze boom was in de meer dan 20 jaar dat dit hier ligt helemaal over de waterput heen gegroeid:
Uiteindes van het hek, de soort "inham" in het bos:
Het meertje:
Paaltjes:
Entreebord tot het gebied, een stukje verderop (bij het cable park/ waterski centrum):
Wel zagen we overal door het bos nieuwe paaltjes, van hout met een nummer erop. Zouden die aangeven waar de watergeulen komen?
Hier nog een paar foto's:
Deze boom was in de meer dan 20 jaar dat dit hier ligt helemaal over de waterput heen gegroeid:
Uiteindes van het hek, de soort "inham" in het bos:
Het meertje:
Paaltjes:
Entreebord tot het gebied, een stukje verderop (bij het cable park/ waterski centrum):
- Mariëtte
- Beheerder
Hoi Tom,
Wat leuk dat je weer een bezoekje hebt gebracht aan het terrein waar Resort Center Parcs Terhills ooit zal komen!
Dank je wel voor de foto's!
Misschien heb je iets aan dit filmpje? Klik op de foto en dan een beetje naar beneden scrollen op die site, daar staat het filmpje.