Dit is het archief van het Center Parcs Ervaringen Forum.
Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.
Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen.
www.centerparcsinformatie.nl
Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.
Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen.
www.centerparcsinformatie.nl
[Center Parcs De Vossemeren] 30-jarig jubileum
- Mariëtte
- Beheerder
[Center Parcs De Vossemeren] 30-jarig jubileum
30 JAAR DE VOSSEMEREN
Center Parcs De Vossemeren bestaat dit jaar alweer 30 jaar.
De officiële opening van De Vossemeren op 1 juli 1987.
Om dit te vieren is er een Open-Zon-Dag op 5 november 2017.
Er zijn leuke activiteiten en kortingen!
Center Parcs De Vossemeren bestaat dit jaar alweer 30 jaar.
De officiële opening van De Vossemeren op 1 juli 1987.
Om dit te vieren is er een Open-Zon-Dag op 5 november 2017.
Er zijn leuke activiteiten en kortingen!
Keep calm and go to Center Parcs .
- 200391 Mark
Re: [Center Parcs De Vossemeren] 30-jarig jubileum
Dat is alweer een mijlpaal. Eerste park die een heuse "Parc Plaza" kreeg, meteen de mooiste. Mooi degelijk ontwerp van John Fahmel en mooi gebouwd door Reijnders. Het leuke is om te zien hoe een uitprobeersel een hit werd, en nu een ware jungle ervaring zijn geworden. Prachtig park.
Een zakenman is niets anders dan een dienstverlener. Als hij dat uit het oog verliest, verliest hij de basis van zijn zaak. - Piet Derksen
- TimBerg
Zeker een prachtige market dome. Helaas vind ik het omderhoud aan de MD’s op de Belgische parken tegenvallen. Kijk maar eens omhoog naar de plafonds op EP en VM en je ziet overal lekkages, bruine plafondplaten etc.
Mark, weet jij ook waarom de MD op de Kempervennen zo afwijkt van de andere MD’s? Ze hebben daar een heel andere dakconstructie grbruikt. Was dat een pilot?
Mark, weet jij ook waarom de MD op de Kempervennen zo afwijkt van de andere MD’s? Ze hebben daar een heel andere dakconstructie grbruikt. Was dat een pilot?
1x HB, 2x HH, 2x MD, 1x EP, 1x VM, 1x BTS, 1x PZ
- 200391 Mark
Zeker Tim Berg, bij de Kempervennen werd de luchtelementen van teflon gebruikt om de gehele oppervlakte te voorzien van daglicht. Zoals je al beschreef, bij de Kempervennen heb je geen bruin systeemplaten plafond. Center Parcs probeerde destijds verschillende modellen uit. Het ontwerp is afgeleid en in een andere vorm verglijkbaar met het oude systeem van Heijderbos koepel.
Het valt mee met het onderhoud van de Market Dome, het is een waar gevecht tegen de lekkages. De aanhechting van de lichtstraat en het platte dak zitten vermoedelijk kieren in. In Tropicana is dit ook een behoorlijk probleem elke keer. Ze moeten een dikkere loodlaag aanleggen vermoed ik.
Het is nog altijd iets revolutionairs een wintertuin met alle faciliteiten. En maar weinig andere bungalowparken hebben dit.
Het valt mee met het onderhoud van de Market Dome, het is een waar gevecht tegen de lekkages. De aanhechting van de lichtstraat en het platte dak zitten vermoedelijk kieren in. In Tropicana is dit ook een behoorlijk probleem elke keer. Ze moeten een dikkere loodlaag aanleggen vermoed ik.
Het is nog altijd iets revolutionairs een wintertuin met alle faciliteiten. En maar weinig andere bungalowparken hebben dit.
Een zakenman is niets anders dan een dienstverlener. Als hij dat uit het oog verliest, verliest hij de basis van zijn zaak. - Piet Derksen
- TimBerg
Leuk om allemaal te weten te komen! Groot voordeel van het ontwerp van KV vind ik de lichtinval. Deze MD is ook op bewolkte dagen heel licht van binnen, jammer dat CL dit niet op meer parken heeft toegepast.
Ben trouwens heel nieuwsgierig hoe je zoveel weet over CP :-)
Ben trouwens heel nieuwsgierig hoe je zoveel weet over CP :-)
1x HB, 2x HH, 2x MD, 1x EP, 1x VM, 1x BTS, 1x PZ
- 200391 Mark
Tja, gelukkig is er verschil tussen de parken. Het is proberen wat past en kan en wat niet. Leuke vind ik van De Vossemeren, dat Center Parcs met de Eerste Parc Plaza meteen groots uitpakte.
Center Parcs ben ik gaan leren door jarenlang mee te kijken, te luisteren en te proberen. Door tekeningen, verhalen, en connecties en de vele bezoeken waarbij eigen bevindingen kwamen, ken ik het concept door en door.
Center Parcs ben ik gaan leren door jarenlang mee te kijken, te luisteren en te proberen. Door tekeningen, verhalen, en connecties en de vele bezoeken waarbij eigen bevindingen kwamen, ken ik het concept door en door.
- Mariëtte
- Beheerder
30 JAAR DE VOSSEMEREN
EEN AANTAL FOTO"S VAN DE VOSSEMEREN DOOR DE JAREN HEEN
(Ik heb nog meer foto's die ik binnenkort allemaal in dit topic zal plaatsen).
Het hotel.
EEN AANTAL FOTO"S VAN DE VOSSEMEREN DOOR DE JAREN HEEN
(Ik heb nog meer foto's die ik binnenkort allemaal in dit topic zal plaatsen).
Het hotel.
- 200391 Mark
Ja geweldig die oude foto's. Je herkent Tropicana zo in de foto's van het zwemparadijs. Het is nu allemaal een stuk natuurlijker en groener. Maar ik kan het me zo ook nog herinneren. Ik weet nog wel toen de Discovery bay inneens was gebouwd dat ik had, wat een raar ding is dat? Niet te weten dat er zoiets leuks in zit.
- elenor
Ik zeg de 'bar' met de parasol weer terug plaatsen in het zwembad!
Erg jammer dat deze is verdwenen.
Erg jammer dat deze is verdwenen.
- Mariëtte
- Beheerder
Rode waterfietsen en Discovery Bay in aanbouw.
Bron: Paul Janssen.
Bron: Paul Janssen.
- Mariëtte
- Beheerder
VANDAAG WORDT HET 30 JARIG BESTAAN VAN CENTER PARCS DE VOSSEMEREN GEVIERD
Welkom op het 30 jarig bestaan van Center Parcs De Vossemeren.!
In het kader van 30 jaar De Vossemeren zijn er op het park overal foto's opgehangen bij locaties hoe ze eruit zagen in de beginjaren
van het park. Kom ze vandaag allemaal bekijken en doe mee met het parkspel. Wie weet win jij wel een gratis verblijf.
Wat vind jij het mooist de tijd van toen of nu?
Bronnen: De Vossemeren, Irene Geerits en Instagram pnamjanssen.
Welkom op het 30 jarig bestaan van Center Parcs De Vossemeren.!
In het kader van 30 jaar De Vossemeren zijn er op het park overal foto's opgehangen bij locaties hoe ze eruit zagen in de beginjaren
van het park. Kom ze vandaag allemaal bekijken en doe mee met het parkspel. Wie weet win jij wel een gratis verblijf.
Wat vind jij het mooist de tijd van toen of nu?
Bronnen: De Vossemeren, Irene Geerits en Instagram pnamjanssen.
- bianca
Mooi om de foto's van vroeger te zien, dat mogen ze van mij op alle parken wel neerhangen.
- 200391 Mark
Wat leuk gedaan de voor en na foto's her en der. Prachtig om te zien hoe het veranderd is. Leuke foto's
- Mariëtte
- Beheerder
Degene die vandaag op het park waren om het 30 jarig bestaan mee te vieren
kregen een leuk rugzakje met een info pakketje ivm. 30 jarige bestaan van het
park.
Bedankt Peer voor de foto!
kregen een leuk rugzakje met een info pakketje ivm. 30 jarige bestaan van het
park.
Bedankt Peer voor de foto!
- Mariëtte