Dit is het archief van het Center Parcs Ervaringen Forum.
Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.
Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen.
www.centerparcsinformatie.nl
Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.
Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen.
www.centerparcsinformatie.nl
[Center Parcs Les Ardennes] Verslag bezoek 20-12-2017
- Mariëtte
- Beheerder
[Center Parcs Les Ardennes] Verslag bezoek 20-12-2017
VERSLAG BEZOEK CENTER PARCS LES ARDENNES 20-12-2017
Na een autorit van ruim 300 km kwamen we al vroeg aan op het park. Het eerste wat natuurlijk opvalt is het nieuwe toegangsbord.
Aan beide kanten aan de ingang van het park staat een toegangsbord.
Dan kom je bij het e-ticket gebouwtje waar ook de sleutelbox staat in Orry stijl.
Een stukje verder rijden en dan kom je bij de receptie.
We werden hartelijk ontvangen in de Market Dome door Jos Kwaspen, de general manager van het park en
Erik de Lange, directeur Center Parcs België. Na de presentatie kregen we een uitgebreide rondleiding door
de Market Dome, De Aqua Mundo en 3 verschillende type cottages.
DE MARKET DOME
Toen wij er waren was de ingang van De Market Dome nog niet helemaal klaar.
Gelijk bij binnenkomst in de Market Dome zit Het Shopping Center. Food Toy & Souvenirs
En dan loop je verder de Market Dome in en dat is wel een wauw moment.
De vijver krijgt ook nieuwe karpers.
Overal zie je schermen hangen in de Market Dome. Het park gaat echt digitaal om zo de gasten optimaal van informatie te kunnen voorzien.
Dit is de trap naar beneden. Gelukkig is er een lift aanwezig voor mensen in een rolstoel
en voor buggy/kinderwagens.
De lift.
HET MARKET RESTAURANT LA BERGERIE
HET GRAND CAFE
Het podium.
HET SPEELTUINTJE BIJ HET GRAND CAFE
HET CABANE CAFÉ
Leuke zitjes met uitzicht op de Aqua Mundo.
DE BOWLING
GAMETOWN
DE VERNIEUWDE AQUA MUNDO MET DUO RACER GLIJBAAN
De ingang naar de Aqua Mundo.
Buggy parkeerplaats.
De kluisjes en de kleedhokjes.
De badmeesterpost.
DE DUO RACER GLIJBAAN
Het kindergedeelte.
Het Aqua Cafe.
De vernieuwde glijbaan.
Einde van het verslag van ons bezoek aan het park op 20-12-2017.
Wij hebben ook nog een rondleiding gekregen in verschillende gerenoveerde cottages. Die foto's plaats ik binnenkort.
Conclusie: Het park is nu echt Center Parcs waardig met een prachtig gerenoveerde Market Dome en cottages. Ook de Aqua Muno
heeft een mooi upgrade gekregen met de nieuwe attractie de Duo Racer glijbaan. Als straks ook de Deep Nature Spa en de Action
Factory klaar zijn is dit park in mijn ogen meer dan een 3 vogeltjes park.
Na een autorit van ruim 300 km kwamen we al vroeg aan op het park. Het eerste wat natuurlijk opvalt is het nieuwe toegangsbord.
Aan beide kanten aan de ingang van het park staat een toegangsbord.
Dan kom je bij het e-ticket gebouwtje waar ook de sleutelbox staat in Orry stijl.
Een stukje verder rijden en dan kom je bij de receptie.
We werden hartelijk ontvangen in de Market Dome door Jos Kwaspen, de general manager van het park en
Erik de Lange, directeur Center Parcs België. Na de presentatie kregen we een uitgebreide rondleiding door
de Market Dome, De Aqua Mundo en 3 verschillende type cottages.
DE MARKET DOME
Toen wij er waren was de ingang van De Market Dome nog niet helemaal klaar.
Gelijk bij binnenkomst in de Market Dome zit Het Shopping Center. Food Toy & Souvenirs
En dan loop je verder de Market Dome in en dat is wel een wauw moment.
De vijver krijgt ook nieuwe karpers.
Overal zie je schermen hangen in de Market Dome. Het park gaat echt digitaal om zo de gasten optimaal van informatie te kunnen voorzien.
Dit is de trap naar beneden. Gelukkig is er een lift aanwezig voor mensen in een rolstoel
en voor buggy/kinderwagens.
De lift.
HET MARKET RESTAURANT LA BERGERIE
HET GRAND CAFE
Het podium.
HET SPEELTUINTJE BIJ HET GRAND CAFE
HET CABANE CAFÉ
Leuke zitjes met uitzicht op de Aqua Mundo.
DE BOWLING
GAMETOWN
DE VERNIEUWDE AQUA MUNDO MET DUO RACER GLIJBAAN
De ingang naar de Aqua Mundo.
Buggy parkeerplaats.
De kluisjes en de kleedhokjes.
De badmeesterpost.
DE DUO RACER GLIJBAAN
Het kindergedeelte.
Het Aqua Cafe.
De vernieuwde glijbaan.
Einde van het verslag van ons bezoek aan het park op 20-12-2017.
Wij hebben ook nog een rondleiding gekregen in verschillende gerenoveerde cottages. Die foto's plaats ik binnenkort.
Conclusie: Het park is nu echt Center Parcs waardig met een prachtig gerenoveerde Market Dome en cottages. Ook de Aqua Muno
heeft een mooi upgrade gekregen met de nieuwe attractie de Duo Racer glijbaan. Als straks ook de Deep Nature Spa en de Action
Factory klaar zijn is dit park in mijn ogen meer dan een 3 vogeltjes park.
Keep calm and go to Center Parcs .
- Tom
Re: [Center Parcs Les Ardennes] Verslag bezoek 20-12-2017
UH?! WAW!!!
Mariëtte, dank je wel voor dit uitgebreide verslag.
De Market Dome ken ik alleen van foto's, maar volgens mij is dit echt een ongelofelijke metamorfose.
Ik vind het echt heel, heel erg mooi geworden. Als ik deze foto's zie, dan wil ik meteen boeken voor dit park.
De Aqua Mundo is ook mooier geworden, maar lijkt nog niet af (zo hangen de kapotte parasols nog altijd aan het plafond en zijn de nieuwe parasols op de Duo Racer glijbaan nog niet geïnstalleerd). Maar ik vind het wel enorm mooi dat ze heel veel natuursteen gebruikt hebben, dat de kleedruimte als nieuw is, dat er meer planten dan voorheen lijken te staan/ komen en dat het bad er gewoon heel fris uit ziet nu.
Op foto's lijkt het alsof dit park echt een stap hoger is dan de bestaande 3 vogel parken. Dat is goed om te zien, ze investeren goed in het merk en brengen het weer op een hoog niveau, zoals je van CP verwacht.
De sfeer en uitstraling van vooral de MD lijkt een beetje op die van Port Zélande en niet zozeer op de originals. Dat is niet verkeerd, want het is een ander soort park en dat maakt het bezoeken van meerdere parken ook interessant.
Dank je wel, hier word ik echt heel enthousiast van
Mariëtte, dank je wel voor dit uitgebreide verslag.
De Market Dome ken ik alleen van foto's, maar volgens mij is dit echt een ongelofelijke metamorfose.
Ik vind het echt heel, heel erg mooi geworden. Als ik deze foto's zie, dan wil ik meteen boeken voor dit park.
De Aqua Mundo is ook mooier geworden, maar lijkt nog niet af (zo hangen de kapotte parasols nog altijd aan het plafond en zijn de nieuwe parasols op de Duo Racer glijbaan nog niet geïnstalleerd). Maar ik vind het wel enorm mooi dat ze heel veel natuursteen gebruikt hebben, dat de kleedruimte als nieuw is, dat er meer planten dan voorheen lijken te staan/ komen en dat het bad er gewoon heel fris uit ziet nu.
Op foto's lijkt het alsof dit park echt een stap hoger is dan de bestaande 3 vogel parken. Dat is goed om te zien, ze investeren goed in het merk en brengen het weer op een hoog niveau, zoals je van CP verwacht.
De sfeer en uitstraling van vooral de MD lijkt een beetje op die van Port Zélande en niet zozeer op de originals. Dat is niet verkeerd, want het is een ander soort park en dat maakt het bezoeken van meerdere parken ook interessant.
Dank je wel, hier word ik echt heel enthousiast van
- Ezzy120
Oh wat fijn, nog meer informatie en mooie foto's!
Had alleen nog wel een vraagje over de aankomst, is er ook nog een aparte aankomstbaan voor de e-tickets? Of moet je bij dit park echt naar de receptie?
En ik kijk echt uit naar de foto's van de cottages!
Had alleen nog wel een vraagje over de aankomst, is er ook nog een aparte aankomstbaan voor de e-tickets? Of moet je bij dit park echt naar de receptie?
En ik kijk echt uit naar de foto's van de cottages!
2013: HH, 2014: VM, 2016: KV, 2017: HH, 2018: LA, EH
- 200391 Mark
Wat een fantastische reportage heb je neer gezet Mariette! Het geeft goed weer hoe dit park enorm is verbeterd. Market Dome ben ik helemaal fan van. Center Parcs heeft dit echt prachtig aangepakt. Aqua Mundo is nog niet af, zoals ik het zie. zag veel tijdelijke afzettingen en tijdelijke muurtjes. Maar evengoed geloof ik graag dat ook dit enorm is opgeknapt. Van Geffen heeft veel werk verzet wat tegels en flagstones, riverstones en mozaik betreft.
Ben heel blij om te zien, en een bezoek zit er ook voor mij eraan te komen! Love it!
Ben heel blij om te zien, en een bezoek zit er ook voor mij eraan te komen! Love it!
Een zakenman is niets anders dan een dienstverlener. Als hij dat uit het oog verliest, verliest hij de basis van zijn zaak. - Piet Derksen
- Mariëtte
- Beheerder
Als je aankomt op het park, krijg je bij dit huisje het mapje met alle info, cottagekaartje enz. Alleen als je geen e-ticket hebt zul
je naar de receptie moeten om het mapje op te halen.
- tammiepammie
Dacht dat er ook een babuloeba was klopt dat ? Wij gaan vaak naar erperheide en daar hebben ze een erg leuke babuloeba ben benieuwd of die daar ook zo leuk is
- Mariëtte
- Beheerder
Hoi tammiepammie,
Er komt ook een Baluba op Center Parcs Les Ardennes. Die komt in de Action Factory.
De opening daarvan is rond juni/juli 2018.
Artist Impressions van de Baluba.
Bron Artist Impressions: Poppr.
Er komt ook een Baluba op Center Parcs Les Ardennes. Die komt in de Action Factory.
De opening daarvan is rond juni/juli 2018.
Artist Impressions van de Baluba.
Bron Artist Impressions: Poppr.
- Mariëtte
- Beheerder
kirsten1985 schreef: ↑28 dec 2017 13:13 Weet er iemand of er een glijbaan in het kinderbadje staat? Als ik de foto's bekijk, zie ik niet meteen speeltuigjes.
Het kindergedeelte in de Aqua Mundo van Center Parcs Les Ardennes was nog niet helemaal klaar
tijdens mijn bezoek aan het park op 20-12-2017. Ik heb een aantal recente foto's gevonden waarop
het kindergedeelte helemaal klaar is. Met glijbaantje!
Bron: Google.
- Mariëtte
- Beheerder
Alle picknicktafels bij de cottages zijn vervangen voor tuinmeubilair.
De verzamelplaats voor de oude picknicktafels.
De verzamelplaats voor de oude picknicktafels.
- Mariëtte
- Beheerder
Het kindergedeelte is nu helemaal klaar.
Wij kregen deze foto's opgestuurd van een volger van onze FACEBOOKPAGINA
Waarvoor dank !
HET NIEUWE KINDERGEDEELTE MET GLIJBAANTJE
31-12-2017
Wij kregen deze foto's opgestuurd van een volger van onze FACEBOOKPAGINA
Waarvoor dank !
HET NIEUWE KINDERGEDEELTE MET GLIJBAANTJE
31-12-2017